۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۸

دبیرستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار تأکید کرد:

اختصاص ۳۵۰ میلیون دلار به پدیده گرد و غبار نشان توجه به این آسیب

اختصاص ۳۵۰ میلیون دلار به پدیده گرد و غبار نشان توجه به این آسیب

بیرجند- دبیرستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: اختصاص ۳۵۰ میلیون دلار به مقابله با پدیده گرد و غبار نشان از توجه حاکمیت به این آسیب است.

به گزارش خبرنگارمهر، علی محمدطهماسبی  بیرگانی، صبح شنبه در نشست منطقه‌ای هماهنگی و نظارت بر پروژه‌های مقابله با گرد و غبار ویژه استان‌های جنوبی و شرق کشور اظهارکرد: در سه سال گذشته( ۹۶، ۹۷ و ۹۸) محیط زیست از محل صندوق توسعه ملی سه میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان اعتبار برای مقابله با پدیده گرد و غبار در اختیار دستگاه‌ها قرار داده است.

 دبیرستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار بیان‌کرد: هر چند استان‌های غربی در سال‌های گذشته به صورت جدی با این مشکل رو به رو بودند ولی پس اقدامات نسبی در آن استان‌ها در حال حاضر  و در سال ۹۸ استان‌های جنوب و شرق کشور مد نظر قرارگرفته است.

طهماسبی بیرگانی ادامه‌داد: موضوع مقابله با پدیده گرد و غبار بسیار مورد اهمیت است و در این راستا با توجه ویژه مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی ۳۵۰ میلیون دلار برای مقابله با گرد و غبار اختصاص یافته است.

وی افزود: تأکید ریاست سازمان محیط زیست در موضوع گرد و غبار نیز در شرایط فعلی توجه ویژه به استان‌های شرقی چون خراسان‌جنوبی است.

وی یادآورشد: یکی از برنامه‌های مدنظر ما فعال‌کردن کارگروه‌های استانی مقابله با گرد و غبار است و در استان‌ها، مسائل مرتبط را بررسی کنیم.

کد خبر 4761066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha