۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۶

همکاری سازمان استاندارد با ستاد توسعه فناوری نانو

همکاری سازمان استاندارد با ستاد توسعه فناوری نانو

سازمان ملی استاندارد و ستاد توسعه فناوری نانو با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر علی بیت‌اللهی، رئیس گروه استاندارد و ایمنی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به تشریح فعالیت‌های این ستاد در حوزه استانداردسازی و ایمنی فناوری نانو در سطح ملی و بین‌المللی پرداخت.

وی با اشاره به سابقه و تجربیات ستاد فناوری نانو در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی و ارتباطات این ستاد با مراکز و متخصصان خارجی، آمادگی ستاد را برای به اشتراک‌گذاری و همکاری با پژوهشگاه استاندارد اعلام کرد.

بیت‌اللهی اظهار داشت: ستاد نانو در راستای انجام ماموریت خود در کنار سازمان‌های متولی و اصلی کشور فعالیت می‌کند.

رئیس گروه استاندارد و ایمنی همچنین بر روی همکاری با کشورهای دیگر، به عنوان روشی برای انتقال تجریه و یادگیری و همچنین اثرگذاری بر روی استانداردها و پروتکل‌های بین‌المللی تاکید کرد.

بیت‌اللهی مواردی همچون تدوین استانداردهای بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، برنامه مقایسه‌های بین آزمایشگاهی بین‌المللی را به عنوان زمینه‌های همکاری میان ستاد و پژوهشگاه برشمرد.

در ادامه انصاری سرپرست پژوهشگاه استاندارد، ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با ستاد فناوری نانو، اظهار داشت: سازمان استاندارد با توجه به جایگاه قانونی خود، می‌تواند در زمینه مرجعیت ملی و همچنین مرجعیت بین‌المللی آزمایشگاه‌ها با ستاد همکاری کند و از آمادگی پژوهشگاه جهت پیاده‌سازی سازوکار صدور گواهی برای محصولات نانو خبر داد.

سرپرست پژوهشگاه استاندارد با اعلام وجود آزمایشگاه مرجع استاندارد برای بررسی ویژگی ضدمیکروبی محصولات و آمادگی پژوهشگاه برای آزمون محصولات نانو و تدوین استانداردهای جدید در این زمینه، به راه‌اندازی و تکمیل آزمایشگاهی در زمینه ایمنی و سمیت محصولات اشاره کرد. سرپرست پژوهشگاه استاندارد در ادامه صحبت‌های خود، پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک برای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مشترک را داد و از ستاد نانو دعوت کرد تا از توانمندی­‌ها و آزمایشگاه‌­های پژوهشگاه استاندارد بازدید کنند.

کد خبر 4770559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha