۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲

یک مقام مسئول اعلام کرد:

بهره‌برداری از شناور نفتی طی یک ماه آینده

بهره‌برداری از شناور نفتی طی یک ماه آینده

مدیرکل امور فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی، از ساخت ۹ فروند شناور خدماتی در داخل به ارزش ۱۱۲ میلیون یورو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد منتصر کوهساری در نشست خبری امروز دوشنبه ۴ آذر ۹۸ به تشریح فعالیت های فنی و تولیدی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش صنایع دریایی پرداخت و گفت: در حال حاضر، سازمان بنادر و دریانوردی ۱۷۷ فروند انواع شناورهای خدماتی اعم آتش‌خوار، راهنمابر، مقابله با آلودگی نفتی، یدک کش و گارد را در اختیار دارد که بر اساس دستورات صادر شده، خروج شناورهای این سازمان از کشور برای انجام تعمیرات اساسی و تعمیرات زیرآبی ممنوع بوده و باید به کشتی‌سازی‌های داخلی واگذار شود.

وی افزود: در هشت ماه نخست امسال، تعمیرات اساسی و زیرآبی ۶۶ فروند شناور کوچک و بزرگ در کشتی سازی های داخل انجام شده است؛ ضمن اینکه سازندگان داخلی تعداد زیادی از قطعات موردنیاز را در داخل کشور تولید کردند که نزدیک به ۸۰۰ قطعه معادل ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است؛ به نحوی که تجهیزات دریایی، بندری و مخابراتی بخش اعظم این قطعات را شامل می شود.

مدیرکل امور فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی، به تولید پمپ کشنده آب شور و شیرین، قطعات شناورهای لایروبی، تولید تجهیزات لایروبی و دیگر صنایع مورد نیاز دریایی را در داخل یادآور شد و گفت: به عنوان مثال، پس از فراخوان ما، فردی در استان البرز اعلام کرد که می تواند قطعات تخصصی تجهیزات لایروبی را تولید کند که پس از طراحی سه بعدی آنها، اقدام به تولید این قطعات شده و با استقبال دارندگان شناورهای داخلی روبرو شده است.

وی اظهار داشت: به طور کلی تولید این قطعات در داخل توانست بیش از ۳۰ درصد صرفه جویی در خرید خارجی این قطعات به دنبال داشته باشد که در صورت تولید انبوه آنها، ممکن است تا ۵۰ درصد کاهش قیمت نسبت به مشابه خارجی، صرفه جویی ارزی ایجاد کند.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، با تأکید بر اینکه توانسته ایم بخش فوق تخصصی تجهیزات مخابراتی دریایی شامل انواع رادارها را بسازیم، به موضوع تولید شناور در داخل اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر، ساخت ۹ فروند شناور به قیمت ۱۱۲ میلیون یورو در دست اقدام است که قرارداد آن، با تولیدکننده به امضا رسیده است و ساخت ۹ فروند دیگر را نیز به ارزش ۳۶ میلیون یورو با تولیدکننده داخلی به مناقصه گذاشته ایم.

کوهساری ادامه داد: شناور مقابله با آلودگی نفتی به ارزش ۲۱ میلیون یورو که توسط تولیدکننده داخلی ساخته شده، طی یک ماه آینده به آب انداخته می شود و در عین حال، مناقصه ۷۸ شناور خدماتی با کاربری های مختلف به ارزش ۲۵ میلیون یورو به زودی برگزار می شود تا توسط تولیدکننده داخلی ساخته شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی که از ۲۴ تا ۲۶ آذر در تهران همزمان با نمایشگاه حمل و نقل که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می شود، گفت: قرار است شرکت های تولیدکننده در زمینه قطعات و شناورها در این نمایشگاه حضور داشته تا با توانمندی های یکدیگر آشنا شوند.

کد خبر 4780425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha