۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام خبر داد:

ورود ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی از مرز بین المللی به ایلام

ورود ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی از مرز بین المللی به ایلام

ایلام - مدیر کل میراث فرهنگی ایلام از ورود بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی به استان در هشت ماه نخست امسال از طریق مرز بین المللی مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمار موجود به دست آمده از مرزمهران از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰۰ گردشگر خارجی وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۵/۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ۸ ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر و گردشگر از مرز بین المللی مهران وارد کشور شدند که از این تعداد بیش از ۲ میلیون  نفر مسافرایرانی و  بیش از ۶۰۰ هزار نفر مسافرخارجی از طریق مرز مهران تردد داشتند.

شنبه زاده تصریح کرد: از این تعداد گردشگر خارجی بیش از ۵ هزار نفردر واحد های اقامتی استان اعم از هتل، مهمانپذیر، کمپ ، خانه مسافر و اقامتگاه بوم گردی ایلام اسکان داشتند.

شنبه زاده گفت : وجود جاذبه های گردشگری ،آثار تاریخی شاخص و دهها اثر ارزنده فرهنگی تاریخی دیگر باعث شده تا استان ایلام به یکی از مستعد ترین استانهای کشور جهت تورهای تاریخی وجذب گردشگر داخلی و خارجی چهره  واقعی وتاریخی استان را به دیگران معرفی شود.

کد خبر 4780611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha