۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱

بررسی مشکلات منطقه حفاظت شده جاجرود با حضور معاون دادستان تهران

بررسی مشکلات منطقه حفاظت شده جاجرود با حضور معاون دادستان تهران

نشست بررسی و طرح موضوع مشکلات منطقه حفاظت شده جاجرود و پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار صبح امروز با حضور محمد حسن زاده معاون دادستان و رییس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی و طرح موضوع مشکلات منطقه حفاظت شده جاجرود و پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار صبح امروز با حضور محمد حسن زاده معاون دادستان و رییس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال، علیرضا آقاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس و سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پارک ملی خجیر برگزار شد.

سعید محمودی در حاشیه این برنامه گفت: هدف گذاری اصلی در این نشست موضوع آلودگی منابع آبی این منطقه شامل رودخانه جاجرود  و سد ماملو و همچنین موضوع تصرفات، زمین خواری و ساخت و سازهای واقع در پارک ملی خجیر و مجموعه حفاظتی جاجرود بود.

وی افزود: با توجه به حوزه و مأموریت های سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه اجرای قوانین و نظارت بر حسن اجرای قانون در حوزه محیط زیست، تعامل و همکاری بیشتر با دستگاه قضا بیش از پیش محسوس بوده و این اداره کل به عنوان ضابط دستگاه قضا خود را مکلف به هم افزایی با قوه قضائیه می داند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در شورای حفظ حقوق بیت المال پرونده هایی در حوزه محیط زیست اعم از زمین خواری و آلودگی ها مطرح است که اهتمام دستگاه قضا و اداره کل محیط زیست استان تهران رسیدگی فوری به این پرونده هاست.

وی با بیان اینکه این اداره کل برنامه های ویژه ای را برای برخورد با زمین خواری و تصرفات اراضی شروع کرده است، اظهار داشت: به این منظور گشت های هدفمند و بازدیدهای مستمر از مناطق حساس در دستورکار است.

پارک های ملی خجیر و سرخه حصار به دلیل همجواری با کلانشهر تهران و ارزش افزوده اراضی این مناطق، منظر و سیمای طبیعی و مجاورت منابع تامین کننده آب تهران  و شرایط اقلیمی، مورد توجه زمین خواران بوده و دارای حساسیت ویژه از منظر مبارزه با پرونده های زمین خواری در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان است.

کد خبر 4788868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha