۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷

وزیر راه خبر داد؛

برقراری پرواز تهران- بیشکک از دو هفته آینده

برقراری پرواز تهران- بیشکک از دو هفته آینده

وزیر راه و شهرسازی از برقراری پرواز مستقیم ایران – قرقیزستان با سرمایه‌گذاری ایرلاین ایرانی از ۱۲ روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری ایران و قرقیزستان در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور که با حضور وزرای راه ایران و قرقیزستان برگزار شد، گفت: دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان ظرف روزهای دوازدهم و سیزدهم آذرماه در تهران با موفقیت برگزار شد و امروز تفاهمنامه های تصویب شده در کمیسیون مشترک، امضا و تبادل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس و کمیسیون در فضایی متفاوت، صمیمی و پرتفاهم برگزار شد، اظهار داشت: هفت کمیته تخصصی با سرفصل های انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و گمرک، اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری، صنعتی و معدنی، کشاورزی، هواشناسی، نقشه برداری و خدمات فنی مهندسی، همکاری استان های منتخب دو کشور، رسانه، فرهنگی، ورزشی، زیست محیطی، بهداشت، گردشگری و توسعه مبانی حقوقی و قراردادی برگزار شد و از آنجایی که ابعاد گسترده روابط دو کشور مستلزم تقویت لجستیک، حمل و نقل، گمرک، بیمه و بانک است، لذا مسائل بیمه ای و بانکی دو کشور در مذاکره های آتی با حضور مقامات بیمه ای و بانکی ایران و قرقیزستان پس از تعیین ضوابط لازم تعیین می شود. مسائل گمرکی نیز نیازمند تبادل تفاهمنامه است که در راستای اجلاس اتحادیه اوراسیا امضاء خواهد شد.

اسلامی با اشاره به برقراری خط پرواز هوایی مستقیم ایران و قرقیزستان از ۱۲ روز آینده، تصریح کرد: از سالهای قبل، قرقیزستان درخواست برای برقراری این پرواز را داشت که به زودی پرواز مستقیم بین دو کشور برقرار خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فراهم شدن امکان استفاده قرقیزستانی ها از فضای بندری ایران در بنادر شمالی و جنوبی کشورمان، گفت: با توجه به اینکه قرقیزستان کشوری محصور در خشکی است، استفاده از فضای بندری ایران، مورد استقبال آنان قرار گرفته است.

وی به احداث نیروگاه حرارتی و برقی، صدور خدمات فنی و مهندسی، پروژه های مسکونی و توریسم سلامت به عنوان دیگر از محورهای سرمایه گذاری برای شرکت های ایرانی در قرقیزستان اشاره و تصریح کرد: صادرات محصولات نفت، گاز و پتروشیمی، خصوصا قیر که مورد نیاز قرقیزستان است، همچنین تأمین گوشت قرمز گرم از قرقیزستان که مورد نیاز ایران است، از توافقات دو کشور بود.

کد خبر 4788913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha