۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳

توسط انتشارات سروش؛

کتاب «مبادی سواد بصری» به چاپ پنجاه‌وچهارم رسید

کتاب «مبادی سواد بصری» به چاپ پنجاه‌وچهارم رسید

کتاب «مبادی سواد بصری» نوشته دونیس اِ. داندیس با ترجه مسعود سپهر توسط انتشارات سروش به چاپ پنجاه و چهارم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مبادی سواد بصری» نوشته دونیس اِ. داندیس با ترجه مسعود سپهر به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ پنجاه و چهارم رسیده است.

این‌کتاب راهنمای مقدماتی دانشجویان رشته طراحی و نیز کسانی است که می‌خواهند در جهانی که بسیاری از انواع اخبار و اطلاعات از راه‌هایی غیر از گفتار و نوشتار عرضه می‌شود، فهم درستی از پیام‌های بصری داشته باشند. روش مؤلف در این‌اثر، ارائه نکات عملی در قالب توضیح و مثال و تمرین‌ است. اما از طرح مسائل نظری هم اجتناب نشده است.

دونیس اِ. داندیس در مباحث نظری به قیاس منطقی میان دو شیوه عمده ارتباطی میان انسان‌ها یعنی «کلام» و «تصویر» پرداخته است. همچنین به این‌مساله پرداخته که برای خلق اثر هنری غیر از ذوق نیاز به تفکری منضبط و رعایت اصول و فنونی معین است و برای باز کردن این مبحث، ۵ فصل از ۹ فصل کتاب را به نکات برجسته «دستور زبان بصری» اختصاص داده است.

موضوع ارتباط میان کلیه رشته‌های مختلف هنرهای بصری بحث نظری دیگر او در این‌کتاب است. این‌مولف همچنین در فصلی مستقل، چگونگی پیدایش و برآمدن «سبک» بیان و ۵ سبک عمده در هنر را معرفی کرده است. در فصلی دیگر هم برخی جوانب عام تک‌تک رشته‌های مهم هنرهای بصری را شرح داده است.

چاپ پنجاه و چهارم این‌کتاب با ۲۵۲ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4790982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha