۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶

حجت الاسلام کبیریان:

ضرورت ارائه خدمات اجتماعی و حضور میدانی حوزویان

ضرورت ارائه خدمات اجتماعی و حضور میدانی حوزویان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: خدمات اجتماعی و حضور میدانی حوزویان در اموری مانند مدرسه سازی، ساخت بیمارستان، رسیدگی به مصیبت دیدگان سیل و زلزله یک امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کبیریان امروز در مراسم افتتاح سومین مرکز نیکوکاری حوزه های علمیه استان تهران باعنوان مرکز نیکوکاری «مهرالزهرا» در مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به آیات الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم انسان را به عدل و احسان امر می کند.

وی افزود: انسان در زندگی دنیوی موظف است به عدل و احسان توجه داشته باشد و حقوق هر کسی را همانگونه که حق اوست ادا کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، با تاکید بر اینکه انسان باید با اعمالی که انجام می دهد به سوی مغفرت الهی حرکت کند، ابراز کرد: احسان و دستگیری از نیازمندان سبب می شود مغفرت الهی نصیب انسان شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: حضرت می فرمایند: اگر مسلمانی حاجت مسلمان دیگری را برآورده کند خداوند به او نگاه می کند و می فرماید ثواب تو بر عهده من است و پاداش تو را به کمتر از بهشت رضایت نمی دهم.

وی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی دل مومنی را شاد گرداند خداوند او را حاکم بهشت می کند، مصداق شاد کردن دل مومن همین فعالیت هایی است که در این مراکز نیکوکاری صورت خواهد گرفت؛ در این مراکز نیکوکاری باید به کسانی که سختی معیشت دارند و نمی توانند هزینه درمان بیمارانشان را تامین کنند کمک شود.

حجت الاسلام کبیریان هدایت دینی جامعه را از مهمترین وظایف روحانیون برشمرد و گفت: بصیرت افزایی سیاسی و خدمات اجتماعی از دیگر وظایف مهم روحانیون محسوب می شود که رهبر معظم انقلاب سال ۹۵ در دیدار با حوزه تهران به آن اشاره و تاکید داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب خدمات اجتماعی و حضور میدانی حوزویان در اموری مانند مدرسه سازی، ساخت بیمارستان، رسیدگی به مصیبت دیدگان سیل و زلزله یک امر ضروری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی روحانیون جلودار در فعالیت های جهادی و خدمات اجتماعی باشند نیروهای مردمی نیز به دنبال آنها وارد میدان عمل می شوند و حتما یکی از وظایف مهم طلاب بزرگوار در کنار مردم قرار گرفتن و غمخواری از آنها است.

کد خبر 4791175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha