در خانه گفتمان شهر؛

دیدار و گفتگو با اشتفان وایدنر انجام می شود

دیدار و گفتگو با اشتفان وایدنر انجام می شود

یکصد و هشتادومین نشست از پنج شنبه های مجله بخارا به دیدار و گفتگو با اشتفان وایدنر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکصد و هشتادومین نشست از سلسله جلسات صبح پنج شنبه های مجله بخارا اختصاص یافته به دیدار و گفتگو با اشتفان وایدنر که در ساعت ۹ صبح پنج شنبه ۲۱ آذر در خانه گفتمان شهر (وارطان ) برگزار می شود.

اشتفان وایدنر  متولد ۱۹۶۷ نویسنده، مترجم و پژوهشگر ادبیات عرب است. وی که از دوران نوجوانی به آفریقای شمالی سفر داشت و اولین تجربیاتش را با دنیای اسلام در آن زمان کسب نمود، بعدها در رشته مطالعات اسلام، آلمان شناسی و فلسفه در دانشگاه های گوتینگن، دمشق، برکلی و بن تحصیل کرد. وایدنر در زمینه نقد ادبی نیز فعال است. وی همچنین از سال ۲۰۰۱ الی ۲۰۰۶ سردبیر مجله «هنر و اندیشه» بوده است. وایدنر شعرهای زیادی را از زبان عربی به آلمانی ترجمه کرده است؛ از جمله آثار آدنیس و محمود درویش.

وایدنر از اکتبر ۲۰۱۲ عضو هیأت مؤسس آکادمی هنر های جهان در کلن هست. وی همچنین عضو «آکادمی آلمانی زبان و شعر» و «انجمن نویسندگان پن» است. وایدنر نویسنده مجلات قنطره و Zeit-Online نیز می باشد. کتاب ۴۰۰ صفحه ای  پژوهشی اخیر وی در ارتباط با ادبیات شرق، سال ۲۰۱۹ در نشر Converso به چاپ رسید و مرجعی تخصصی برای این گونه مطالعات  به شمار می رود. وی در حال حاضر در شهر کلن به مطالعات و پژوهش های خود ادامه می دهد.

خانه گفتمان شهر در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، ضلع جنوبی، پلاک ۴۱۵ واقع است.

کد خبر 4795035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha