۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

۴۸ درصد راه‌های استان سمنان در شاهرود و میامی استقرار دارد

۴۸ درصد راه‌های استان سمنان در شاهرود و میامی استقرار دارد

شاهرود - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به استقرار ۴۸ درصد راه‌های استان در شاهرود و میامی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور ۱۹۱ میلیارد تومان اعتبار به این اداره کل ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عمیدی ظهر آدینه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه ۹اکیپ برای طرح زمستانه در سطح گردنه‌های حوزه شرق استان سمنان مستقر است، ابراز داشت: ۵۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ماشین آلات راهداری در طول این ۵۳ درصد وسعت راه‌های شرق استان سمنان وجود دارد.

وی بابیان اینکه ۴۸ درصد راه‌های استان در شاهرود و میامی واقع شده است، افزود: ۷۸ نیروی انسانی برای طرح زمستانه عهده دار نگهداری از این راه‌ها در شرق استان سمنان هستند.

روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از راه‌های شرق استان

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه راه‌ها تأثیرگذارترین بخش در حوزه اقتصادی است، ابراز داشت: بر این اساس سال گذشته روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از راه‌های شرق استان انجام و یک هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در لکه گیری مورد استفاده قرار گرفت.

عمیدی بابیان اینکه در طرح ابرار می‌بایست دو هزار کیلومتر از راه‌های روستایی تا پایان امسال به بهره برداری برسند، تصریح کرد: این عملیات در بی ارجمند به عنوان آغاز طرح ابرار برای شرق استان به طول حدود هشت کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که آماده اجرای روکش آسفالت است و برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه پنج نقطه حادثه خیز در شرق استان سمنان وجود دارد، افزود: رفع نقطه حادثه خیز عباس آباد- کاهک در دور سفر اول رئیس جمهور به تصویب رسید که ۳۰ کیلومتر در برنامه اجرایی قرار دارد و از این مقدار هفت کیلومتر به بهره برداری رسید که برای ایمن سازی مسیر زوار امام رضا (ع) ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۱۰ نفر در تقاطع مجن جان خود را از دست دادند

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه تاکنون در تقاطع مجن ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، ابراز داشت: برای رفع این نقطه حادثه خیز ۳۱ میلیارد تومان قرارداد منعقد شد که با حضور استاندار و مقام عالی وزارت به بهره برداری می‌رسد.

عمیدی با بیان اینکه نقطه حادثه خیز دیگر مسیر بزرگراه شاهرود_آزادشهر است، تصریح کرد: قطعه چهارم این طرح با مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در دست مناقصه است که قبل از عید کلنگ زنی آن انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور ۱۹۱ میلیارد تومان اعتبار به راه و شهرسازی شرق استان سمنان ابلاغ شد، افزود: پروژه شاهرود_طرود مورد تقاضای مردم به طول ۱۲۵ کیلومتر در دست اقدام قرار دارد که برای سال جاری ۳۵ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه مسکن مهر یکی از دغدغه‌های مهم این حوزه است، اضافه کرد: تاکنون ۲۷۴و احد مسکن مهر تکمیل و ۳۴و احد دیگر تا پایان سال تکمیل می‌شود که باید گفت با تکمیل واحدهای فاقد مشکل حقوقی جشن پایان مسکن مهر را خواهیم گرفت.

کد خبر 4802724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha