۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴

با برگزاری مراسم اختتامیه در هرات؛

برگزیدگان جشنواره «قصه‌گویان قاصدک آریانا مهر» معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره «قصه‌گویان قاصدک آریانا مهر» معرفی شدند

مراسم اختتامیه سومین جشنواره «قصه‌گویان قاصدک آریانا مهر» در سالن حقوق بشر هرات برگزار و برگزیدگان این دور از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین جشنواره «قصه‌گویان قاصدک آریانا مهر» با حضور علی‌اصغر رضایی‌دستجردی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات، احمد غنی خسروی، رییس دانشکده ادبیات دانشگاه هرات و شماری از عالمان دینی، فرهنگیان، آموزگاران و خانواده‌های دانش‌آموزان در سالن حقوق بشر هرات برگزار شد.

خانم نوروزی، دبیر انجمن قصه‌گویان آریانا مهر در هرات گفت: در سال جاری بیش از ۲۴۰ تن از دانش‌آموزان دختر و پسر در مسابقات قصه‌گویی شرکت کرده بودند که ۱۲ نفر از آنها جزو برترین‌ها شناخته شدند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده از مدارس قرآن و عترت و مدرسه روشندلان در این جشنواره قصه‌گویی شرکت کرده بودند، چرا که قصه‌گویی اعتماد به نفس دانش‌آموزان را بالا برده و روحیه و استعداد آنها را قوی می‌کند.

نوروزی ادامه داد: دانش‌آموزان دختر نسبت به پسران علاقه بیشتری به قصه‌گویی دارند و مدرسه بوستان توحید یک در هرات، آمادگی دارد دانش‌آموزان را در سال آینده برای مسابقه قصه‌گویی به خارج از کشور اعزام کند.

در ادامه این برنامه فرهنگی، محمدحسن حسیب، مسئول تعلیم و تربیت قرآن و عترت در هرات گفت: مسائل دینی در قصه‌گویی در اولویت کارهای آنان قرار داشته و تلاش دارند که دانش‌آموزان را بیشتر با مسائل دینی از طریق قصه گفتن آشنا کنند.

گفتنی است؛ با حمایت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات تعداد ۱۰ نفر از قصه‌گویان برگزیده این مرکز برای مسابقات بین‌‎المللی قصه‌گویی در تهران معرفی شدند.

کد خبر 4804673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha