۵ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵

در سال مرگ پدر جنگلبانی ایران؛

مراسم گرامی‌داشت «کریم ساعی» در سمنان برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت «کریم ساعی» در سمنان برگزار شد

سمنان - مراسم شصت و چهارمین سالگرد درگذشت دکتر کریم ساعی بنیان‌گذار علم جنگلبانی ایران با حضور دوست‌داران طبیعت، محیط‌زیست و مسئولان منابع طبیعی شهرستان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با صبح پنج‌شنبه آئین شصت و چهارمین سال درگذشت دکتر کریم ساعی، بنیان‌گذار علم جنگلبانی ایران، در باغ‌موزه امیر سمنان با حضور جمعی از کارکنان منابع طبیعی و جنگلداری، دوست داران محیط‌زیست و همیاران طبیعت برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان در حاشیه این مراسم بابیان اینکه حراست از انفال و منابع طبیعی یک رسالت عمومی و وظیفه‌ای همگانی است، گفت: در کنار مشارکت عمومی، دولت‌ها و نهادهای مسئول هم وظیفه سازمانی در حفاظت از این میراث رادارند.

معصومه منظمی هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت کریم ساعی را آشنایی بازندگی، دیدگاه و نظرات وی در علوم منابع طبیعی و حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی دانست و تصریح کرد: حضور مردم کلید اساسی برای موفقیت در طرح‌ها و پروژه‌های حوزه منابع طبیعی است.

وی بابیان اینکه در راستای حفظ منابع طبیعی، باید مردم را همراه کرد، تأکید داشت: با مشارکت مردم و با استفاده از دانش بومی موجود می‌توان برای فرهنگ سازی و ترویج حفاظت از منابع طبیعی گام‌های اساسی برداشت و حتی در زمینه اشتغال و درآمدزایی روستاییان با محور اقتصاد سبز بدون وارد کردن خسارت به طبیعت موفق بود.

رئیس منابع طبیعی شهرستان سمنان با تاکید بر ضرورت مهار عوامل ناپایداری در منابع طبیعی به اهمیت آبخیزداری، آبخوان داری، خشکسالی، مقابله با پدیده بیابانزایی و کانون‌های گرد و غبار و …، گفت: از بین رفتن آبخوان‌ها و فرونشست زمین در زمره چالش‌های محیط‌زیست محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم ساعی متولد سال ۱۲۸۹ در شهر مشهد بنیان‌گذار منابع طبیعی و جنگلداری کشور است که چهارم دی ماه سال ۳۱ بر اثر سانحه هوایی درگذشت. نام او همواره با جنگل‌ها، مراتع و محیط‌زیست ایران عجین است. آرامگاه وی در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران قرار دارد.

کد خبر 4808046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha