۶ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

هدفم پیاده‌کردن الگوی ووشو در ورزش است؛

علی‌نژاد: اجازه ندادم عضو وزارت ورزش در انتخابات ثبت نام کند

علی‌نژاد: اجازه ندادم عضو وزارت ورزش در انتخابات ثبت نام کند

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با تاکید بر اینکه تجربه خوبی از حضور در فدراسیون ووشو بدست آورده است، گفت: هدفم پیاده سازی مدل ووشو در ورزش ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی صبح امروز جمعه در برنامه صبح امروز«رکورد» حاضر شد و درباره مسائل مختلف ورزش صحبت کرد.

علی نژاد گفت: علاوه بر بودجه فدراسیون تیراندازی به دستور وزیر ورزش یک میلیارد تومان نیز در اختیار این فدراسیون قرار خواهد گرفت که برای تهیه مهمات است. ما از نظر مالی وظیفه خود را انجام داده ایم و فدراسیون نیز باید در این زمینه تلاش کند.

مهدی علی نژاد افزود: در هفته ای که گذشت به همه فدراسیونها پولی تزریق شد و به رشته های المپیکی، کشتی، تکواندو، بسکتبال، دو و میدانی، شمشیربازی، تیم فوتبال امید و ... با نگاه ویژه تری کمک کردیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص عملکرد صندوق حمایت از ورزشکاران تاکید کرد: بر اساس آئین نامه صندوق حمایت از ورزشکاران با توجه به وظایفی که دارد به ورزشکاران کمک می کند. فدراسیون ها نیز مبلغی به ورزشکاران و مربیان می دهند اما این کمکی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در نظر گرفته حمایت ویژه تری است که جدا از بحث کمک فدراسیون و صندوق حمایت از ورزشکاران می باشد.

علی نژاد در ادامه اظهار کرد: مکانیزم این کمک ویژه گفته خواهد شد. منابع مالی صندوق محدود است و در حد توان انجام می‌شود. ما نمی توانیم به این کمک بسنده کنیم. برای همین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این حمایت ویژه را از ورزشکاران انجام خواهد داد تا آنها دغدغه ای نداشته باشند.

معاون ورزش قهرمانی در ادامه درباره بحث آسیب دیدگی ورزشکاران مطرح در آستانه المپیک ۲۰۲۰ نیز گفت: حدود ۸ روز پیش حسن یزدانی در خلال تمرین در مسابقات جام باشگاه‌های جهان دچار آسیب دیدگی شد که بلافاصله با هماهنگی های صورت گرفته با دبیر، یزدانی را به تهران بازگرداندیم، کادر پزشکی ویژه ای را تشکیل دادیم تا اقدامات تشخیص صورت گیرد. عمل بسیار خوبی انجام شد که هم یزدانی و هم پزشک معالج از عمل رضایت داشتند. طبق اعلام پزشک معالج یزدانی، رباط های پای یزدانی سالم هستند و تنها مینیسک ها دچار آسیب شده اند که انشاءالله ظرف ۶ هفته آینده حسن یزدانی را در اختیار خواهیم داشت.

وی درباره سهراب مرادی نیز گفت: مرادی نیز سال گذشته مصدوم شد که چند ماه بعد برای کارهای درمان به آلمان مراجعه کرد. در حال حاضر نیز ریکاوری خوبی را پشت سر می گذارد. هفته آینده نشستی با مرادی و برخواه خواهیم داشت. به هر حال مرادی از قهرمانان خوب وزنه برداری ایران به شمار می رود که امید کسب سهمیه و سپس کسب مدال در المپیک توکیو به شمار می رود.

علی نژاد ادامه داد: نباید بر روی ورزشکاران فشار روانی ایجاد کنیم. آنچه که برای ما اهمیت دارد این است تا ورزشکاران بهترین تلاش و بهترین عملکرد را داشته باشند؛ چه منجر به کسب مدال بشود چه نشود. بارها در المپیک شاهد بوده ایم که قهرمانان بزرگ و به نام در ابتدای مسابقات حذف شدند و چهره ناشناخته به یک پدیده ظاهر شده است. برای المپیک توکیو دلم روشن است.

وی در پاسخ به این سئوال که چه چیزی باعث شد که فدراسیون ووشو را رها کند و به وزارت ورزش بیاید؟ گفت: ۱۳ سال افتخار مسئولیت در ووشو را داشتم. طبیعی است که وابستگی هایی پیش بیاید. در این مدت تجربه خوبی را بدست آورده ام. می خواهم از این تجربیاتم در سایر فدراسیونهای ایران استفاده کنم و ورزش ایران در ابعاد بزرگترین پیشرفت کند. هدفم پیاده سازی مدل ووشو در ورزش ایران است تا منجر به موفقیت ورزش ایران شود. شاید برخی ریزه کاری ها در فدراسیونها به چشم نباید ولی با ۲۵ درصد بهبود کار می توان کیفیت کار را افزایش داد.

علی نژاد درباره اصلاح اساسنامه ها نیز گفت: از اوایل سال ۹۱-۹۰ پیش از المپیک لندن برخی از رشته های ورزشی دچار تعلیق شدند که از آن زمان اساسنامه ها بیشتر به چشم آمدند. کارگروهی شکل گرفته است و اساسنامه ای همگام با فدراسیون جهانی شکل گرفت. این اساسنامه پس از تایید وزارت ورزش به دولت و صحن دولت رفت که مصوب شد برخی از مصوبات دولت پس از تاییدیه در مجلس باید به طور خاص در شورای نگهبان نیز مورد تایید قرار گیرد که در حال حاضر این اساسنامه در شورای نگهبان است و در صورت تایید می توانیم آن را ابلاغ کنیم. زمان زیادی نیز باقی نمانده است.

وی درباره حضور برخی از کارمندان وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون ها نیز گفت: برخی از افراد که از بدنه ورزش و وزارتخانه هستند می توانند در انتخابات شرکت کنند و ما نمی توانیم مانع آنها شویم که اگر این کار را بکنیم حقوق شهروندی را به خطر می اندازیم اما در حوزه معاونت قهرمانی کمی سختگیرانه تر عمل خواهیم کرد.

«گویا قرار بود یکی از اعضای حوزه معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش گزینه ریاست یکی از فدراسیون های توپی و توری شود که شما با حضور این فرد مخالفت کردید.» معاون وزیر ورزش در واکنش به این جمله گفت: بله همینطور است. همیشه کسانی که کاندیدا می شوند، نامشان رسانه ای می شود ولی از شما می خواهم نام او را نبرید.
او درباره خبر منتشر شده در برخی از رسانه ها مبنی بر تغییر سن بازنشستگی نیز افزود: تا روز چهارشنبه این موضوع را پیگیری کردم اما چیزی ندیدم.

معاون ورزش قهرمانی درباره سرانجام واگذاری سرخابی ها نیز گفت: هفته ای یک جلسه با حضور تقی زاده و مدیران عامل باشگاه ها درباره این موضوع جلسه ای برگزار می‌شود. تمام عزم وزارت ورزش به صورت جدی برای انجام واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

علی نژاد درباره المپیک توکیو نیز گفت: یکی از سخت ترین المپیک ها را در پیش داریم. مردم ایران و قهرمانان نشان دادند در سخت ترین کارها شگفت انگیز عمل می کنند. نمی خواهیم سطح توقعات را بالا ببریم اما امیدواریم توان ایرانی بالا است و معتقدیم ورزشکاران ما کارهای بزرگی انجام می دهند.

وی در پایان درباره انتصابی شدن چند فدراسیون نیز افزود: این گونه نیست. اتفاقی که رخ داده این گونه می باشد که تنها اساسنامه برخی از فدراسیونها متفاوت با سایر فدراسیونها می‌شود. اختیار را دولت به وزارت ورزش داده که اساسنامه اینها را مطابق با خودشان داشته باشیم.

کد خبر 4808492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha