۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸

توسط نشر خزه؛

چاپ جدید اولین‌ترجمه غبرائی منتشر شد

چاپ جدید اولین‌ترجمه غبرائی منتشر شد

رمان «کودکی نیکیتا» نوشته آلکسی تولستوی با ترجمه مهدی غبرائی توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان «کودکی نیکیتا» نوشته آلکسی تولستوی با ترجمه مهدی غبرائی به‌تازگی توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب اولین‌رمانی است که مهدی غبرائی به فارسی برگرداند و سال ۱۳۶۱ توسط نشر نیلوفر منتشر شد و حالا چاپ جدید آن توسط نشر خزه به بازار نشر ارائه شده است. برای این‌کار غبرائی، ترجمه‌اش را دوباره ویراستاری کرده و تجربیات ۳۷ سال خود در این‌زمینه را در آن دخیل کرده است.

داستان رمان «کودکی نیکیتا» درباره زندگی و روزگار پسری به نام نیکیتاست؛ فرزند مالکی در اراضی حوزه ولگا. پدر نیکیتا مردی شاداب اما بی‌فکر است که ثروت خود را صرف خریدهای بیهوده می‌کند. اما مادر او شخصیتی بسیار لطیف و بامحبت است که دائماً باید نگران پسر و شوهرش باشد.

رمان «کودکی نیکیتا» شخصیت‌های متنوعی دارد؛ از کارگران و معلم سرخانه گرفته تا خدمه املاک و مباشر و دیگران. طبیعت روسیه نیز زیربنای این رمان است که ماجرایش در زمستان شروع می‌شود.

این‌کتاب با ۱۶۸ صفحه و قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر شده است.

به‌گفته مسئولان نشر خزه، این‌ناشر ترجمه رمان «مزدور» اثر هاوارد فاست را نیز از غبرائی در دست انتشار دوباره دارد که این کتاب هم بناست پس از ۳۴ سال با ویراست جدید این‌مترجم چاپ شود.

کد خبر 4813498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha