۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه:

معافیت مالیاتی هتل‌ها به نفع مصرف‌کننده است

معافیت مالیاتی هتل‌ها به نفع مصرف‌کننده است

کرمانشاه_ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: معافیت مالیاتی هتل‌ها به نفع مصرف‌کننده است و امور مالیاتی باید در این زمینه پیگیر باشد.

امید قادری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق بخشنامه تشکل گردشگری و بهره بردار تأسیسات گردشگری نسبت به نرخ گذاری در جلسات اقدام می‌کنند.

وی افزود: بر همین مبنا واحدهای اقامتی مجاز به دریافت ۱۵ درصد حق سرویس در بخش اغذیه و اشربه مجاز هستند البته واحدهای پذیرایی بین راهی که مراکز اقامتی ندارند حق دریافت ۱۵ درصد حق سرویس را ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: واحدهایی که اظهار نامه مالیاتی پر می‌کنند مجاز به دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هستند.

این مسئول گفت: طبق بند ۲ ماده ۹۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تمام تأسیسات گردشگری به غیر از مالیات در بازه زمانی سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ از نظام صنفی مستثنا هستند.

وی با بیان اینکه تأسیسات گردشگری ۵۰ درصد از مالیات معاف هستند، ادامه داد: میراث فرهنگی تسهیلاتی را برای بخش خصوصی در نظر گرفته به گونه‌ای که در بخش هزینه‌های مصرفی آب و برق، صنعتی محاسبه می‌شود و دیگر تجاری نیست.

قادری تصریح کرد: نرخ نامه‌هایی که به این واحدها داده می‌شود طبق دستورالعمل نرخ گذاری تأسیسات گذاری مصوب مهر ماه هر سال انجام می‌شود.

این مسئول گفت: طبق دستورالعمل قانون مالیات‌های مستقیم بخشنامه را به اداره مالیاتی اعلام کردیم تا موضوع معافیت ۵۰ درصدی هتل‌ها از مالیات به شهرستان‌های استان ابلاغ شود و پیگیری امور مربوط با اداره مالیات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه درباره طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده مصوبه‌ای به دست ما نرسیده است، افزود: این طرح در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

این مسئول بیان کرد: این طرح موضوعی فرا استانی است و در این راستا مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی انجام شده اما هنوز بخشنامه‌ای به دست ما نرسیده است.

کد خبر 4830355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha