۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور:

توسعه کیفی صنعت زنبورداری مدنظر است

توسعه کیفی صنعت زنبورداری مدنظر است

کرج - رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اشاره به اینکه توسعه کیفی صنعت زنبورداری مدنظر است، بر اهمیت اعتماد بازار به تولیدات زنبورعسل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اسماعیل خانیان پیش از ظهر چهارشنبه در دهمین کنگره پژوهشی زنبورعسل که در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اقلیم کشور بسیاری از اقدامات موجب تخریب بیشتر زیست بوم شده است. طی سال‌های گذشته از الگوریتم طبیعی اقلیم و سیستم تغییر اقلیم به درستی استفاده نکرده ایم، منابع آبی زیرزمینی کاهش یافته، تالاب‌ها خشک شده و کانون‌های ریز گرد رشد کرده است.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه توسعه کیفی زنبورداری مدنظر است، گفت: تکیه بر کندو برای تولید عسل ضروری است در حالی که باید روی دیگر فرآورده‌های کندو نیز تکیه کنیم و از وظایف انجمن زنبورداری ارائه سیاستگذاری در این خصوص است.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بیان اینکه مسئله اعتماد بازار به تولید محصولات زنبورعسل از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مسئله کیفیت زنبورها و اعتمادسازی در بازار برای مصرف کننده باید دنبال شود این مهم در کنار برند سازی اهمیت دارد، پرورش عسل، ژل رویال و دیگر فرآورده‌های حاصل از زنبور عسل مهم است.

کد خبر 4832318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha