۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۰۴

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

۴۸ محصول استاندارد کشاورزی توسط زنان روستایی تولید شده است

۴۸ محصول استاندارد کشاورزی توسط زنان روستایی تولید شده است

مشهد - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در جریان استاندارد سازی محصولات کشاورزی تاکنون زنان روستایی توانسته اند ۴۸ محصول استاندارد تولید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهرپنجشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان استاندارد سازی محصولات کشاورزی تاکنون زنان روستایی توانسته اند ۴۸ محصول استاندارد تولید و به راحتی بازاری برای صادارت محصول خود نیز پیدا کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه استانداردسازی محصولات کشاورزی از سال ۹۶ با هدف توانمندسازی زنان روستایی و کاهش مصرف کود و سموم شیمیایی اجرایی شده است، افزود: در حوزه آموزش زنان روستایی نیز گام‌های مؤثری برداشته شده است.

وی تصریح کرد: این طرح علاوه بر بحث سلامت، امنیت غذایی و حفظ محیط زیست نقش مهمی در توانمند سازی زنان و اشتغال دارد.

ابتکار با تاکید بر اینکه چند طرح توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار در سطح کشور در حال اجراست، بیان کرد: طرح آموزش و آشنایی زنان سرپرست خانوار با مهارت‌های عمومی و مهارت‌های تخصصی کسب و کار برای ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار کشور در حال اجراست.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده موضوع حمایت سرمایه‌گذاران از توانایی‌های زنان سرپرست خانوار را مهم دانست و عنوان کرد: بعد از آموزش باید بازاریابی نیز مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان امیدوار بود که اشتغال پایدار برای زنان محقق می‌شود.

وی طرح توسعه فعالیت‌های ترویج داروهای گیاهی و همچنین طرح توان‌افزایی زنان روستایی با موضوع بوم‌گردی را از برنامه‌های در دست اجرا معرفی کرد و گفت: این طرح‌ها به صورت مستمر توسط گروه‌های کارشناسی مورد رصد قرار خواهند گرفت.

ابتکار با بیان اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور سه و نیم میلیون نفر است، افزود: همه آنها نیاز به اشتغال و حمایت ویژه ندارند. سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی می‌توانند کمک خوبی در اجرای این طرح‌ها باشند.

کد خبر 4833489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha