۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰

آگاتا کریستی آمریکا، ملکه تعلیق درگذشت

 آگاتا کریستی آمریکا، ملکه تعلیق درگذشت

یکی از شاخص‌ترین جنایی‌نویسان آمریکا که حتی از او به عنوان آگاتا کریستی آمریکا نیز یاد شده، در ٩٢ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مری هیگینز کلارک ملکه تعلیق آمریکا که با روایت داستان‌های متفاوتی از زنان یکی از محبوبترین نویسندگان جهان شده و در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر دنیا به فروش رسیده بود، در ۹۲ سالگی درگذشت.

«سایمون اند شوستر» ناشر اصلی آثار مری هیگینز کلارک اعلام کرد که این نویسنده نامدار به صورت طبیعی و در میان خانواده و دوستانش در ایالت فلوریدا چشم از جهان فروبسته است.

مایکل کوردا ویراستار طولانی مدت وی گفت: هیچ‌کس بیشتر از مری نتوانسته است با هوادارانش ارتباط برقرار کند. او آنها را چنان درک می‌کرد که انگار اعضای خانواده خودش بودند و همیشه چیزی را خلق می‌کرد که می‌دانست آنها تشنه خواندنش هستند.

وی که تباری ایرلندی داشت، در محله برانکس نیویورک به دنیا آمد و نوشتن را از ۷ سالگی شروع کرد. اما او تا ۴۵ سالگی که کتاب «بچه‌هایم کجان؟»‌را منتشر کرد، شهرت چندانی کسب نکرده بود. دو سال پس از آن کتاب، رمان «بیگانه‌ای در کمین‌است» او موفقیتش را تکرار کرد. این کتاب در ایران با عنوان «خفاش شب» منتشر شده است.

این کتاب خانم کلارک را در ردیف نویسندگان میلیونر قرار داد و او پس از آن کتاب‌های پرفروش دیگری منتشر کرد.

خانم کلارک که در سی و چند سالگی بیوه شد، مادر ۵ فرزند بود. او همسرش را در ۳۵ سالگی از دست داد و برای تأمین زندگی شروع به نوشتن داستان کوتاه و متن‌های رادیویی کرد.

وی که در ۵۰ سالگی نخستین مدرک دانشگاهی‌اش را گرفت، در کتاب خاطراتش با عنوان «مزیت‌های آشپزخانه» گفته است درس‌های لازم برای موفقیت را در دانشگاه نیویورک پیدا کرد و مهمترین آنها این بود که از تجربیات خود و دیگران برای خلق داستان استفاده کنند.

خود وی برای نوشتن کتاب‌هایش از اخبار الهام می‌گرفت و روند ماجراها را در محاکمه‌های جنایی پی می‌گرفت.

بیشتر قهرمانان داستان‌های او را زنان تشکیل می‌دادند و اغلب آنها زنانی در خطر بودند که موفق می‌شدند خود را نجات دهند.

او در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس در سال ۲۰۰۳ گفته بود باید کتاب را طوری نوشت که بخواهی کتاب را سریع‌تر ورق بزنی.

سال ۲۰۰۰ او با امضای قراردادی ۶۴ میلیون دلاری برای نوشتن ۵ کتاب به گران‌ترین نویسنده زن جهان بدل شد. وی بیش از پنجاه رمان در کارنامه دارد و جدیدترین کتابش را سه ماه پیش وارد بازار کتاب کرد.

«بچه‌هایم کجان؟»، «تو مال منی»، «بخواب زیبای من»، «فریادی در شب» و «کریسمس در خانه خواهم بود» از جمله کتاب‌های وی هستند که به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

کد خبر 4842069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha