۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی:

۶۶ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم

۶۶ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طبق آمار ۶۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز مختلف نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید براتی مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی ظهر امروز در نشست بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی طرح ساماندهی روددره فرحزاد اظهار کرد: طرح نجات از سال ۷۱ در ایران اجرا می‌شد و جمع آوری معتادان موضوع جدیدی نیست.

وی گفت: یک زمانی به بهزیستی گفتند با بیماران سردرگم برخورد کنیم و ما ظرفیتی ایجاد کردیم به اندازه ۲۸ هزار نفر و بیماران روانی که سرگردان در شهر بودند را جمع آوری و ساماندهی کردیم و حتی بعضاً برای آنها یارانه هم از دولت می‌گرفتیم.

سوال اصلی اینجاست که چرا این موضوع برای معتادان اجرا نمی‌شود.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: شهرداراسبق تهران در دوره مدیریتشان گفتند اگر به من اختیار صد درصدی بدهید می‌توانم دره فرحزاد و مشکلاتش را حل کنم و این مکان را مثل فلان پارک کنم. اما متأسفانه به او این اختیار داده نشد و وضعیت دره فرحزاد همانطور که می‌بینید از آن سال تا کنون مانده است.

براتی افزود: موضوع اصلی این است که همان موقع گفتند به این کارها اعتیاد جمع نمی‌شود. باید موضوعات دیگری را هم در این زمینه در نظر بگیریم.

وی گفت: می‌خواهم بگویم اگر صفر تا صد یک کار را به یک نهاد بدهیم نتیجه بهتری را شاهد هستیم.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سیاست‌های ابلاغی هم آمده است که اگر می‌خواهید مواد را به قصد درمان به معتادان بدهید اجازه دارید و حتی بعد هم مصوب شد که بهزیستی دو مرکز امن مصرف مواد مخدر داشته باشد.

وی گفت: وقتی برای اجرای این طرح خواستیم عمل کنیم به ما گفتند که باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرید و این طرح علیرغم اینکه مصوبه ستاد را داشت، نتوانست از وزارت بهداشت مجوز بگیرد و هیچ وقت راه اندازی نشد.

براتی اظهار داشت: سوال این است با این رویه چه گلی به سر فرحزاد می‌خواهیم بزنیم.

وی ادامه داد: طبق آمار ۷ هزار معتاد متجاهر در مرکز فشافویه، ۶۰۰ نفر در مرکز سروش و ۵۰۰ نفر در مرکز ضیائیان نگهداری می‌شوند. آیا معتادان متجاهر تمام شده‌اند؟ طبق آمار ۶۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز مختلف نگهداری می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: من می گویم که این معتادان تمام شدنی نیستند چون فروشنده بازار خودش را پیدا می‌کند و حتی افراد را از داخل خانه‌هایشان برای مصرف به بیرون می کشند.

وی گفت: در روزهای آینده ظرفیتی به اندازه نگهداری ۳۵۰ معتاد متجاهر زن در تهران راه اندازی می‌شود.

کد خبر 4842535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha