۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱

در گفتگو با مهر؛

دلیل لغو مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا در ایران مشخص شد

دلیل لغو مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا در ایران مشخص شد

دبیر فدراسیون بسکتبال عدم اجازه والدین بازیکنان برخی تیم ها برای سفر به ایران را دلیل لغو میزبانی در مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا اعلام کرد.

مسعود عماری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصمیم کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) برای برگزاری مسابقات زیر ۱۶ سال پسران آسیا در لبنان در مورد لغو برگزاری آن در ایران توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه یک ماه پیش فیبا آسیا با پیشنهاد ایران برای برگزاری مسابقات زیر ۱۶ سال آسیا در ایران موافقت کرد، گفت: در این رده سنی اجازه والدین برای حضور و همراهی بازیکنان در ترکیب تیم اعزامی جزو مقررات است. برای برگزاری مسابقات در ایران اما والدین بازیکنان بیش از ۶ تیم تیم ها چنین اجازه ای را نداده بودند.

دبیر فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه این موضوع توسط فیبا آسیا به ایران اعلام شد، تاکید کرد: فیبا آسیا به برگزاری مسابقات در ایران اصرار داشت به خصوص اینکه هیچ مشکلی در میزبانی ایران و برگزاری مسابقات در تهران نمی دید اما این مسئله مانع از برگزاری مسابقات با حضور کامل تیم ها می شد. در حالیکه مسابقات زیر ۱۶ سال آسیا حکم انتخابی قهرمانی جهان را دارد و حضور در آن برای همه تیم ها اهمیت دارد.

وی با یادآوری اینکه ایران اسفندماه میزبان دو دیدار پنجره نخست کاپ آسیا است نیز گفت: اسامی تیم های سوریه و قطر و حتی کادر داوری برای این رقابت ها اعلام شده است. هیچ مشکلی هم مطرح نشده است. همین مسئله نشان می دهد که خودِ فیبا آسیا با میزبانی ایران مشکلی ندارد اما به خاطر مسئله ایجاد شده و ایجاد شرایطی برای حضور همه تیم ها مجبور به این تصمیم شد.

عماری در پاسخ به این پرسش که «با این شرایط ایران در مسابقات زیر ۱۶ سال آسیا به میزبانی لبنان شرکت می کند؟»؛ گفت: هنوز در این رابطه تصمیم گیری نشده است. به هر حال مسابقات، انتخابی قهرمانی جهان است و از این حیث اهمیت زیادی دارد اما فدراسیون بسکتبال با لحاظ کردن جابه جایی ایجاد شده در محل برگزاری مسابقات هنوز در مورد اعزام شدن یا نشدن تیم ایران تصمیم گیری نکرده است.

کد خبر 4845358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha