۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

طرح های آموزشی و پژوهشی با اولویت بیمارهای غیر واگیر انجام شود

طرح های آموزشی و پژوهشی با اولویت بیمارهای غیر واگیر انجام شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر انجام طرح های آموزشی و پژوهشی با در نظر گرفتن اولویت بیمارهای غیر واگیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جلیل کوهپایه زاده در کمیته غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: پذیرش پایان نامه ها و طرح های HSR باید بر اساس در نظرگرفتن موضوع بیماری های غیرواگیر انجام گیرد. همچنین از ظرفیت اعضای هیئت علمی و دانشجویان  جهت مشارکت در برنامه های موضوع بیماری های غیر واگیر (NCD) استفاده شود.

وی اظهار داشت: موضوع بیماری های غیر واگیر ( NCD) یک اولویت کشوری است که باید به عنوان تکلیف در شوراهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه مطرح شود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: دبیرخانه NCD دانشگاه با حضور معاونین و بخشهای مختلف ایجاد شود و مداخلات موثر در این حوزه افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: برای تنظیم برنامه دوساله در زمینه NCD باید از فرصت های موجود بهره مند شویم و در این راستا اولویت ها را جدی بگیریم تا با دانش فنی و همکاری بین بخشی بتوانیم در مسیر بهبود شاخص های بیماری غیر واگیر منشاء اثر باشیم.

در ادامه دکتر علی گل محمدی؛ مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری ها معاونت بهداشت خاطر نشان کرد: یک هدف فراملی در سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر این است که ۲۵ درصد خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های مزمن ریوی کاهش یابد.

سپس دکتر طیبه نجفی کارشناس مسوول بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت در خصوص سند بیماری های غیر واگیر در سه سطح دانشگاهی، استانی و کشوری توضیح داد و اعلام کرد: کمیته بیماری های غیرواگیر باید ساختار مشخص داشته باشد و در این راستا کمیته حمایت طلبی و نظارتی در سطح دانشگاه تشکیل شود.

در این جلسه در خصوص چالش های مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر، تشکیل کارگروه های حوزه NCD، استفاده از ظرفیت سازمان های ذیربط، طراحی وب سرویس، ابزار طراحی مداخله ملی و روند اجرای ثبت سرطان در سطح دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4852084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha