۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷

یک مقام مسئول خبر داد

مجتمع قضایی دعاوی تجاری راه‌اندازی می ‌شود

مجتمع قضایی دعاوی تجاری راه‌اندازی می ‌شود

رئیس مرکزملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی از راه اندازی مجتمع قضایی دعاوی تجاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فیروزی در گفت و گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: یکی از نماگرهایی که در شاخص جهانی سهولت انجام کسب و کار وجود دارد نماگر اجرای قراردادهاست. رتبه ایران در این نماگر بین ۱۹۰ کشور جهان ۹۰ است.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: یکی از پیش شرط‌هایی که می‌تواند رتبه ایران را در این زمینه بهبود ببخشد ایجاد یک مجتمع قضائی مربوط به دعاوی تجاری است.

وی افزود: منظور از مجتمع قضائی یعنی شورای حل اختلاف، دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر و به طور کلی هر آنچه که در یک مجتمع قضائی در ارتباط با دعاوی حقوقی کسب و کاری و تجاری می‌تواند مدنظر باشد.

فیروزی اظهارداشت: اگر این مجتمع قضائی راه اندازی شود و بانک جهانی نیز از ایران بپذیرد در نماگر مزبور ۲۰ رتبه ارتقا پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این مجتمع با همکاری اتاق بازرگانی و قوه قضائیه راه اندازی خواهد شد. همچنین ابتکار اصلی راه اندازی مجتمع قضائی مربوط به دعاوی تجاری با خود قوه قضائیه است.

به گفته فیروزی، در شاخص کل که رتبه ایران ۱۲۷ است همین تک اقدام می‌تواند پنج رتبه کشور را بهینه کند و به رتبه ۱۲۲ برساند.

کد خبر 4853956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha