۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

۹۵ درصد حاشیه شهر همدان سیستم جمع آوری فاضلاب دارد

۹۵ درصد حاشیه شهر همدان سیستم جمع آوری فاضلاب دارد

همدان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد ساکنان حاشیه شهر همدان از سیستم جمع آوری فاضلاب برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدهادی حسینی بیدار عصر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه همدان در طول سال‌های اخیر بارها با تنش آبی مواجه شد، گفت: به لطف خدا با اقدامات همه جانبه و البته مشارکت محور از بحران عبور کردیم.

حسینی بیدار با بیان اینکه اقدامات به ثمر نمی‌رسد مگر با وحدت و همدلی؛ عنوان کرد: امیدواریم با روند جدید و ایجاد تیم عملیاتی بزرگ‌تر بتوانیم خدمات بهتری را به مشترکین شهری و روستایی ارائه دهیم.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر، بیان کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های ثمر بخش همکاران، توانستیم کیفیت آب خروجی تصفیه خانه فاضلاب همدان را در حد آب شرب برسانیم به طوری که در حال حاضر BOD آب زیر ۵ و آمونیاک آن ۰.۲ درصد است.

حسینی بیدار ادامه داد: در حوزه ایجاد زیرساخت‌های جمع آوری فاضلاب توانستیم ۲۷۹ کیلومتر لوله گذاری با صرف ۱۱۱ میلیارد تومان تومان را عملیاتی کنیم.

جمعیت تحت پوشش فاضلاب در شهرهای استان همدان ۷۵ درصد است که در این حوزه با رشد ۲۵ درصدی مواجه بودیم وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر اکثر شهرهای استان همدان داری زیرساخت‌های جمع آوری فاضلاب است؛ خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی جمعیت تحت پوشش فاضلاب در شهرهای استان همدان ۷۵ درصد است که در این حوزه با رشد ۲۵ درصدی مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: همچنین در راستای ایجاد عدالت در توزیع خدمات، ۹۵ درصد حاشیه شهر از جمع آوری فاضلاب برخوردار شد در حالی که متوسط خدمت رسانی کشور در این حوزه ۵۰ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده در شهرستان‌ها، بیان کرد: خوشبختانه پروژه تصفیه خانه شهرستان اسدآباد در حال اتمام است و اعتبارات خوبی در این رابطه جذب شده ضمن اینکه بر اساس مذاکرات انجام شده؛ قول مساعد در راستای تخصیص اعتبارات برای شهرستانه ای فامنین، کبودرآهنگ و بهار نیز داده شد.

حسینی بیدار با بیان اینکه خدمت رسانی در بخش آب نیز ویژه بوده است، اظهار داشت: تأمین آب در همدان از سدی ۳۴ میلیون متر مکعبی و چاه‌هایی است که بعضاً دچار مشکل شده‌اند اما با شرایط موجود نیز نگذاشتیم مردم همدان دچار قطعی آب شوند.

وی افزود: جداسازی آب شرب از آب مورد استفاده به منظور آبیاری فضای سبز صورت گرفت به طوری که در حال حاضر فضای سبز با آب غیر شرب آبیاری می‌شود.

وی بیان کرد: اعتقاد من بر یکپارچه سازی است اگرچه پیش از این نیز یکپارچه بودیم اما امیدواریم با ادغام دو مجموعه بزرگ، تیمی بزرگ‌تر و با خرد جمعی، خدمات بهتری را به مردم همدان ارائه دهیم چرا که این مردم لیاقت خدمت رسانی را دارند.

در جبهه پشتیبانی به خدمت خود ادامه می‌دهم

مدیرعامل سابق آب و فاضلاب روستایی استان همدان هم ضمن قدردانی از حاضرین گفت: از همه همکاران در آب و فاضلاب شهری و از همکاران آب و فاضلاب روستایی بابت حضور در این مراسم تشکر می‌کنم.

سید مصطفی هاشمی در ادامه از استاندار همدان قدر دانی کرد و ضمن تشکر از پشتیبانی و حمایت سید سعید شاهرخی اظهار کرد: استاندار همدان همیشه پشتیبانی ویژه‌ای از ما داشته و همین امر موجب شد آبفار خود را در ترازی بالا قرار دهد و در این زمان خود را با تأسیسات آب شهری وفق دهد.

مدیرعامل سابق آب و فاضلاب روستایی استان همدان همچنین انتخاب مهندس حسینی بیدار به عنوان مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان را تبریک گفت و ادامه داد: این عرصه را ترک نخواهم کرد و در جبهه پشتیبانی به خدمت خود ادامه می‌دهم.

لازم به ذکراست در پایان این مراسم از خدمات مصطفی هاشمی مدیر عامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی تقدیر و سید هادی حسینی بیدار به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان معرفی شد.

کد خبر 4857393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha