۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴

در ادامه رایزنی‌ها بر سر سوریه؛

چاووش اوغلو از احتمال دیدار پوتین و اردوغان درباره ادلب خبر داد

چاووش اوغلو از احتمال دیدار پوتین و اردوغان درباره ادلب خبر داد

ترکیه اعلام کرده است که ارتباطات آنکارا با روسیه برای حل مسئله «ادلب» تقویت خواهد شد و احتمال دیدار روسای جمهور دو طرف درباره تحولات سوریه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی آر تی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است که ارتباطات آنکارا با روسیه برای حل مسئله «ادلب» تقویت خواهد شد.

چاووش اوغلو در عین حال افزوده است که تشدید تنش‌ها در ادلب به توافق «آستانه» و «سوچی» درباره اوضاع سوریه آسیب زده است و ترکیه نهایت تلاش خود را برای متوقف کردن سوریه به کار خواهد بست.

وزیرخارجه ترکیه درباره ارتباطات با روسیه در جریان تحولات ادلب نیز گفته است که آنکارا ارتباط خود را در روزهای آینده تقویت خواهد کرد و برگزاری نشستی بین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه طی روزهای آتی محتمل است.

سخنان چاووش اوغلو ساعاتی پس از آن صورت گرفت که وزارت امور خارجه ترکیه از موافقت آنکارا برای شرکت در نشست سه‌جانبه با ایران، روسیه در ارتباط با تحولات ادلب سوریه خبر داد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این ارتباط گفته است که در حال رایزنی در خصوص زمان برگزاری این نشست سه‌جانبه با ایران و روسیه است.

روز گذشته نیز «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه از احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران در ارتباط با مسائل و تحولات سوریه خبر داده بود.

کد خبر 4857824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha