۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷

احمدی به مهر خبر داد؛

کتاب دفاع‌مقدسی«جوجه‌های نه‌چندان تخس» برای نوجوانان چاپ شد

کتاب دفاع‌مقدسی«جوجه‌های نه‌چندان تخس» برای نوجوانان چاپ شد

حسن احمدی از چاپ کتاب جدید خود در حوزه دفاع مقدس با عنوان «جوجه‌های نه‌چندان تخس»‌ برای نوجوانان خبر داد.

حسن احمدی نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کتاب جدید خود گفت: به‌تازگی مجموعه‌داستان «جوجه‌های نه‌چندان تخس» توسط انتشارات سروش منتشر شده که کتابی برای نوجوانان است و ۷ داستان را شامل می‌شود.

وی افزود: داستان‌های این‌کتاب، دفاع‌مقدسی هستند و البته جنبه‌های تخیلی را هم با خود دارند تا خواننده امروزی بتواند راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار کند. من این‌داستان‌ها را سال ۹۲ نوشته بودم و ۱۴ داستان هم بودند، اما با وضعیتی که انتشارات سروش داشت و تغییرات مدیریتی‌ که در این‌انتشارات به‌وجود آمد، چاپشان به‌تعویق افتاد. اما چندماه پیش که دوستان جدید انتشارات سروش آمدند، به‌سرعت و طی دوماه یا دوماه و نیم، کارهای جلد و صفحه‌آرایی کتاب را انجام داده و در نتیجه منتشرش کردند.

این‌نویسنده در ادامه گفت: داستان‌های این‌کتاب همان‌طور که اشاره کردم، همگی درباره موضوعات دفاع‌مقدسی هستند و برای نوجوانان نوشته شده‌اند. یکی از شخصیت‌هایی که من در کتاب‌هایم دارم، بهروز مرادی در خرمشهر است. یکی از قصه‌های کتاب «جوجه‌های نه‌چندان تخس» هم درباره اوست. هروقت به‌ جبهه می‌رفتم، سعی می‌کردم بهروز را در جایی پیدا کنم. یک‌بار که به‌ جزیره مینو رفته بودم، دیدم نزدیک خط مقدم، تعدادی مرغ و جوجه نگهداری می‌کند. یک‌بار توپ یا خمپاره‌ای نزدیک خط ما خورد که باعث شد موج‌ انفجارش، جوجه‌ها را اذیت کند. در نتیجه بهروز که خانه‌ پدری‌اش در اراک بود، تصمیم گرفت جوجه‌ها را با قطار اهواز به تهران ببریم. در مسیر، لحظه‌ای پیش آمد که در قفس جوجه‌ها ناگهان باز شد و همگی داخل قطار پخش شدند. در نتیجه موقعیت بامزه‌ای پیش آمد که خیلی از سربازها و رزمنده‌ها داشتند در قطار دنبال جوجه‌ها می‌دویدند.

احمدی گفت: در نتیجه جوجه‌ها جمع‌وجور شدند اما یک‌هفته بعد بهروز برایم نامه‌ای نوشت و خبر داد که یکی از جوجه‌ها مُرده است. او در باغچه قبری کنده و جوجه را دفن کرده بود. من سعی کرده‌ام، همین‌اتفاقات و مسائل را در داستان «جوجه‌های نه‌چندان تخس» و دیگر داستان‌های کتاب بیاورم. بهروز یکی از رزمندگان شوخ و طناز جبهه بود که همه او را به‌عنوان بسیجی، هنرمند، عکاس، خطاط، دانشجو و ... می‌شناختند. خیلی از تابلوهای نقاشی یا خطاطی خرمشهر یا جاده آبادان توسط او کشیده یا نوشته شدند.

وی در پایان گفت: مجموعه‌داستان «جوجه‌های نه‌چندان تخس» به‌تازگی با ۱۱۴ صفحه چاپ شده و توزیعش طی روزهای آتی شروع می‌شود.

کد خبر 4860803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha