مرکز افتا اعلام کرد؛

حمایت حداکثری از محصولات کنترل صنعتی بومی

حمایت حداکثری از محصولات کنترل صنعتی بومی

جلسه هم اندیشی امنیت سیستم ‎های کنترل صنعتی با سازندگان محصولات صنعتی در راستای حمایت از تولید این محصولات در مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، این جلسه با حضور معاون توسعه و ارزیابی صنعت افتا و سرپرست حوزه انرژی مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مدیران شرکت‏‌های فعال خصوصی و سازندگان محصولات صنعتی کشور با هدف زمینه سازی برای حمایت حداکثری از محصولات کنترل صنعتی بومی برگزار شد.

در این نشست نیازمندی‏‌های کشور در حوزه محصولات امنیتی صنعتی، همچون پایشگرهای شبکه صنعتی و نیز سامانه‌های کنترل صنعتی نظیر سامانه‌های اسکادا، DCS، RTU و PLC تشریح شد و در باره رویکرد شرکت های صنعتی پیشرو در طراحی، تولید و به کارگیری تجهیزات امنیتی صنعتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در همین حال با هدف رفع دغدغه‌های صنایع زیرساختی و نیز به وجود آمدن فضای رقابتی میان سازندگان، بر لزوم تدوین الزامات ارزیابی محصولات مذکور با همکاری صاحبان صنایع و بخش خصوصی در قالب کارگروه های فنی و تخصصی تأکید شد.

نمایندگان شرکت‌های سازنده محصولات صنعتی کشور، در این جلسه، به بیان دغدغه ها و چالش‌های پیش روی خود پرداختند.

معاون توسعه و ارزیابی صنعت افتا نیز برنامه‌های این معاونت را برای فراهم شدن زمینه ارزیابی و اعتبارسنجی محصولات کنترل صنعتی در داخل کشور بیان کرد.

سرپرست حوزه انرژی مرکز مدیریت راهبردی افتا نیز، طرح‌های حمایتی این مرکز را که از طریق سازمان‌ها در راستای بازارسازی و حمایت از محصولات بومی صورت گرفته، تشریح کرد.

کد خبر 4866259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha