۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۲۲

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد

تعطیلی فرایند بازیافت در ایستگاه‌های میانی و آرادکوه

تعطیلی فرایند بازیافت در ایستگاه‌های میانی و آرادکوه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: بنابر تصمیم اتخاذ شده با توسعه یک ناوگان خاص، پسماندهای بیمارستانی به صورت ایزوله به مجتمع آرادکوه منتقل و با شرایط خاصی دفن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان‌مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه از هفته گذشته اقدام به مجهز کردن کارگران به ماسک و تجهیزات لازم در ایستگاه‌های میانی و مجتمع پردازش آرادکوه کرده‌ایم.
وی افزود: پیگیر این هستیم که در کنار این اتفاق، در دو نوبت هم به صورت روزانه محل اسکان کارگران گندزدایی و ضدعفونی شود.
علیپور گفت: کار مهمتر ما که از امروز انجام شد، تعطیلی فرایند بازیافت در ایستگاه‌های میانی و آرادکوه بوده است.
وی با اشاره به اینکه همه کارگرانی که در این خطوط فعال بازیافت به مرخصی فرستاده شدند تا از ابتلای آنها به کرونا جلوگیری شود ادامه اداد: در سطح مناطق هم ابلاغ شده تا تفکیک از سطح مخازن هم تعطیل شود و قرارداد پیمانکاران را هم با تغییراتی به گونه‌ای تبدیل کردیم تا یک ماه آتی این تفکیک‌ها انجام نگیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران بیان داشت: برای اجرای این ابلاغیه نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم تا بحث زباله‌گردی کاهش یابد.
وی با بیان اینکه قصد ما این است دیگر چیزی به نام زباله‌گردی نداشته باشیم گفت: عموماً داخل زباله‌ها ماسک و دستکش وجود دارد و در واقع زباله گردی خود عامل انتقال ویروس خواهد بود.
وی گفت: دفن حداکثری خواهیم داشت و دیگر در این مدت اصلاً به فکر تفکیک زباله نخواهیم بود تا به سهم خود جلوی انتشار ویروس را بگیریم.
وی در خصوص وضعیت پسماند پزشکی هم ابراز داشت: ناوگان خاصی را توسعه داده‌ایم و به صورت ایزوله پسماندها را منتقل کرده و در مجتمع آرادکوه با شرایط خاصی دفن خواهد شد. از هفته گذشته اقدام به مجهز کردن کارگران به ماسک و تجهیزات لازمه در ایستگاه‌های میانی و مجتمع پردازش آرادکوه کردیم.
وی افزود: پیگیر این هستیم که به طور کامل اجرا شود و در کنار آن دو نوبت هم روزانه اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن محل اسکان کارگران کرده ایم.
وی ادامه داد: همه کارگرانی که در این خطوط فعال بودند به مرخصی فرستاده شدند تا از ابتلای آنها به کرونا جلوگیری شود.
وی افزود: در سطح مناطق هم ابلاغ شده است که تفکیک از سطح مخازن هم تعطیل شود و قرارداد پیمانکاران را هم با تغییراتی به گونه‌ای تبدیل کردیم تا یک ماه آتی این تفکیک‌ها انجام نگیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: برای اجرای این ابلاغیه نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم تا بحث زباله گردی کاهش یابد.
وی افزود: قصد ما این است دیگر چیزی به نام زباله گردی نداشته باشیم زیرا عموماً داخل زباله‌ها ماسک و دستکش وجود دارد و این زباله گردی خودش عامل انتقال ویروس خواهد بود.
علیپور گفت: ما دفن حداکثری خواهیم کرد و دیگر در این مدت اصلاً به فکر تفکیک زباله نخواهیم بود تا به سهم خود جلوی انتشار ویروس را بگیریم.
وی درخصوص پسماند پزشکی هم ادامه داد: ناوگان خاصی را توسعه داده ایم و به صورت ایزوله پسماندها را منتقل کرده و در مجتمع آزادکوه با شرایط خاصی دفن خواهد شد.
علیپور گفت: از هموطنان می‌خواهیم خودشان هم در صورت امکان پسماندهای عفونی خود را نظیر دستکش و دستمال و ماسک را در کیسه‌های جداگانه قرار بدهند و به صورت مجزا جدا کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از هموطنان درخواست کرد: در صورت امکان پسماندهای عفونی خود را نظیر دستکش و دستمال و ماسک را در کیسه‌های جداگانه قرار بدهند و به صورت مجزا جدا کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: از طرفی خواهش ما این است که مردم در سطح شهر دستکش و ماسک و دستمال خود را رها نکنند زیرا امکان ابتلای کارگرانی که باید شهر را نظافت کنند بیشتر می‌کند.
کد خبر 4866459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha