۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۵:۵۵

کارشناس ارشد وزارت آموزش و پرورش:

توجه به ابعاد شخصیت پیامبر اعظم (ص) در برنامه های درسی یک ضرورت است

برای طرح ابعاد شخصیت و سیره پیامبر (ص) در کتابهای درسی نخست باید پژوهشی در این زمینه درباره برنامه های درسی انجام شود، چرا که کتاب درسی، برنامه درسی نیست، بلکه وسیله آموزش است و باید ابتدا بررسی کرد که سیره پیامبر (ص) تا چه حد در برنامه های درسی ما گنجانده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث امجدیان افزود: آنچه پیامبر اعظم (ص) در ابلاغ رسالت خود به کار گرفتند عمدتا روش آموزشی و تربیتی است و ما با احصای این روش ها و مقایسه آن با روش های امروزی در می یابیم که روش های مناسبی که امروزه مطرح هستند، توسط ایشان به کار گرفته شده اند.

کارشناس ارشد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مکتب پیامبر اسلام (ص) برنامه زندگی انسان هاست و به همه امور زندگی می پردازد و هیچ امری در آن فراموش نشده است اظهار داشت: اگر بتوانیم مکتب پیامبر (ص) را درست مطرح کنیم و از استنباط های چند گانه از آن جلوگیری کنیم به یقین مهارت زندگی را به فرزندان آموخته ایم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به ضرورت توصیف سیمای پیامبر اعظم (ص) در برنامه های درسی تصریح کرد: پیامبر (ص) و  ائمه معصومین (ع) الگوهای ما هستند و الگوها نباید دور از ذهن و واقعیت باشند، بلکه باید قابل تحقق در دنیای واقع باشند.

کد خبر 486663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha