۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵

شمخانی در بغداد:

صهیونیست‌ها ضد ثبات و امنیت منطقه هستند

صهیونیست‌ها ضد ثبات و امنیت منطقه هستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: صهیونیست‌ها ضد ثبات و امنیت منطقه ما هستند و امیدوار هستیم روزی فرا برسد که در منطقه‌ای که زیست داریم، اثری از صهیونیست‌ها نباشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری مشترک با  «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق، گفت: بعد از سال ۲۰۰۳ که خط خونی تحمیلی مابین مردم عراق و ایران توسط صدام حسین و برخی کشورهای منطقه به مرزهای ما و عراق تحمیل شد، الحمدالله تا به امروز میزان همخونی، مشارکت، همفکری و مساعدت بین دو ملت ایران وعراق ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و امروز بهداشتی و درمانی پیدا کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره برای مردم عراق ثبات، امنیت، رفاه، آسایش و آرامش خواستار بوده و در همین راه کمک‌های فراوانی در مقاطع مختلف به این کشور کرده و مرم عراق از این موضوع آگاه هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: من از همتای خودم که از مردان نیک عراق به حساب می‌آید از حسن استقبال و میزبانی مناسب او تشکر می‌کنم.

شمخانی با بیان اینکه ما بحث‌های خوبی با او در مورد مسائل مختلف امنیتی، داخلی و  منطقه‌ای داشتیم، اظهار داشت: در مورد آینده نزدیک و دور نیز گفتگو کردیم، به ویژه نقشی که عراق در مسائل منطقه‌ای و جهان می‌تواند ایفا کند که متاسفانه به دلیل مشکلات داخلی به آن پرداخته نشده، صحبت شد.

وی در همین راستا ابراز امیدواری کرد، مردم عراق به نقشی که در منطقه، جهان عرب و جهان اسلام شایسته آن هستند، بازگردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: من از اقدام به جا و شایسته دولت، مجلس و ملت عراق با حضور میلیونی خود در بیان خواسته هایشان برای خروج نیروهای فرامنطقه‌ای و بیگانه از سرزمین‌های اسلامی تشکر می‌کنم.

شمخانی گفت: من این موضوع را به صورت حضوری به همتای عراقی خود اظهار داشتم و لازم دیدم که در صحنه تلویزیون از مردم عراق نیز تشکر کنم.  

وی خاطرنشان کرد: در این دیدار تاکید شد که صهیونیست‌ها ضد ثبات و امنیت منطقه ما هستند و امیدوار هستیم روزی فرا برسد که در منطقه‌ای که زیست داریم، اثری از صهیونیست‌ها نباشد.

کد خبر 4873071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha