۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲

مدیر آموزش‌وپرورش گرمسار:

برنامه خلاقانه تدریس با استفاده از فضای مجازی در گرمسار ارائه شد

برنامه خلاقانه تدریس با استفاده از فضای مجازی در گرمسار ارائه شد

گرمسار–مدیر آموزش‌وپرورش گرمسار از طراحی برنامه‌های خلاقانه توسط برخی معلمان شهرستان در فضای مجازی برای ارائه دروس به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: این طرح در تمام پایه‌ها و مقاطع گسترش می‌یابد

امیر نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه آموزش‌وپرورش گرمسار در مقابله با کرونا اظهار داشت: مدارس شهرستان در نوروز امسال هیچ مسافری را پذیرش نمی‌کند و این روند تا آغاز فعالیت آموزشی در مدارس ادامه دارد.

وی بابیان اینکه روزانه در دو نوبت مدارس گرمسار ضدعفونی می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس اعلام اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان تمام مدارس شهری در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ با حضور مدیران و معاونین مدارس فعالیت دارند و پاسخگوی اولیا دانش آموزان هستند.

طراحی برنامه‌های آموزشی خلاقانه از سوی معلمان گرمسار

مدیر آموزش‌وپرورش گرمسار با اشاره به اینکه روند برای مدارس روستایی نیز در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برقرار است، تأکید کرد: تمام فعالیت‌های آموزشی در مدارس این شهرستان به‌صورت حضوری لغو شده است.

نجفی افزود: این در حالی است که معلمان نمونه و برتر این شهرستان با طراحی برنامه‌های خلاقانه درصدد آموزش به دانش آموزان در تمام پایه‌ها و مقاطع تحصیلی هستند.

وی بابیان اینکه تهیه کلیپ‌های آموزشی، فایل‌های صوتی از تدریس کتاب و تشکیل گروه‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی برای تداوم فرآیند آموزش از سوی معلمان اجراشده است، خاطرنشان کرد: برای دانش آموزان مناطق روستایی که با محدودیت امکانات مواجه هستند تدابیر لازم برای آموزش غیرحضوری به این گروه از دانش آموزان اندیشیده شده است.

مبنای امتحانات پایان‌ترم سرفصل‌های آموزشی در شبکه آموزش است

مدیر آموزش‌وپرورش گرمسار با تأکید بر اینکه مبنای امتحانات پایان‌ترم آموزش سرفصل‌های آموزشی در شبکه آموزش است، تصریح کرد: دانش آموزان باید علاوه بر حضور در کلاس‌های مجازی معلمان نسبت به فراگیری سرفصل‌های آموزشی در شبکه آموزش اهتمام بیشتری بورزند.

نجفی با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی متنوعی در شبکه‌های اجتماعی طراحی‌شده است، بیان کرد: این طرح اوقات فراغت دانش آموزان در منزل را ساماندهی می‌کند که با همکاری والدین در راستای اجرای طرح خود قرنطینگی و عدم خروج از منزل می‌توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانش آموزان و والدین از دامن زدن به شایعات و گمانه‌زنی پرهیز کنند، گفت: اخبار موثق از آخرین اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش‌وپرورش را از طریق رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

مدیر آموزش و پروش گرمسار ابراز کرد: تاکنون هیچ تصمیمی برای تأخیر در برگزاری امتحانات پایان‌ترم و نحوه برگزاری آن گرفته نشده و تمام مدارس شهرستان نیز تابع دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش است.

کد خبر 4874426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha