۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

کشاورزان قزوینی نسبت به پایش مزارع گندم اقدام کنند

کشاورزان قزوینی نسبت به پایش مزارع گندم اقدام کنند

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط مساعد جوی و شروع رشد رویشی مزارع غلات کشاورزان نسبت به پایش مزارع گندم از نظر ریزش آفت سن مادر اقدام کنند.

تورج بنیادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشاورزان به محض مشاهده سن گندم در تراکم مناسب با همفکری و مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به کنترل و مبارزه شیمیایی به موقع اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و شروع رشد رویشی مزارع گندم، کلزا و جو کشاورزان با برنامه ریزی بموقع نسبت به تأمین نهاده‌های مورد نیاز از جمله کودهای مصرفی جهت سرک در مراحل حساس رشدی محصولات و تأمین بموقع آب و آبیاری مزارع و پایش مستمر کشت‌های پاییزه (گندم، کلزا و جو) علیه آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، کنترل و مبارزه به موقع با مشاوره کارشناسان مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و کارشناسان پهنه‌های مراکز جهاد کشاورزی انجام دهند.

بنیادی گفت: همچنین کلزان کار ان استان نسبت به پایش مزارع کلزا از نظر وجود آفت شته مومی و کنترل بموقع آن با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه طی سالهای اخیر در روند خرید تضمینی محصولات کشاورزی گندم، کلزا خصوصیات کیفی محصول، رعایت نکات فنی در مراحل مختلف داشت گندم و کلزا اعم از مبارزه به موقع با آفت سن گندم، آفت شته مومی کلزا، تغذیه مناسب و بهینه و بموقع مزارع، همچنین کنترل و مبارزه موقع با علف‌های هرز با مشورت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مورد تاکید و توجه است.

به گفته وی در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر گندم، حدود ۳۵ هزار هکتار به کشت جو و ۵۷۸۰ هکتار به زیر کشت کلزا رفته است.

کد خبر 4874528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha