۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۱۷

در نامه ای مطرح شد؛

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از رهبر انقلاب

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از رهبر انقلاب

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، به در خواست بازنشستگان از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان رفع تبعیض ها و پرداخت بدهی دولت و همسان سازی حقوق هستند.

علی اصغر بیات، در گفتگو با خبرنگار مهر، از ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری از سوی بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: به عنوان بزرگ‌ترین تشکل کارگری بازنشستگی کشور با تحت پوشش داشتن میلیون‌ها بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی پس از مکاتبات و مذاکرات متعدد با مسئولان امور در مجلس شورای اسلامی و دولت و عدم دریافت پاسخ مناسب به این نتیجه رسیدیم که ضروری است برای تظلم خواهی نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کنیم.

وی با اشاره به اینکه چشم امید بازنشستگان تأمین اجتماعی به نگاه بلند و دیدگاه مشفقانه رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری مکرراً بر جایگاه بازنشستگان و لزوم رفع مشکلات آنها توسط مسئولان تاکید داشته‌اند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری تأمین اجتماعی به بخش‌هایی از این نامه اشاره کرد و افزود: بر اساس شرایط موجود متأسفانه تأمین مالی بیمه‌های بازنشستگی و بیمه‌های درمانی در کشور به صورت ناعادلانه و تبعیض آمیز به دو دسته تقسیم شده است. یک دسته کارمندان دولت که از حدود ۲۱ صندوق بازنشستگی اختصاصی مستمری می‌گیرند و دولت از بودجه‌ها و اعتبارات عمومی بدون هیچ‌گونه محدودیت و مضایقه‌ای به آنها مساعدت می‌کند و دسته دوم کارگران و مشمولین قانون کار و بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند که دولت نه تنها به آنها کمکی نمی‌کند بلکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمه‌ای آنها را نیز پرداخت نکرده است.

بیات با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی به جای استقراض از بانک مرکزی برای رفع مسائل و مشکلات خود، به برداشت از جیب کارگران و اندوخته بین نسلی بازنشستگان اقدام کرده است ادامه داد: نکته غم انگیز آن است که سازمان تأمین اجتماعی به واسطه تضعیف هدفمند جایگاه سه جانبه گرایی عملاً توسط دولت اداره می‌شود و ارکان عالی آن غالباً توسط دولت منصوب می‌شوند.

به گفته وی، به همین دلیل طبیعی است که این منصوبین توان و انگیزه اینکه مطالبات قانونی و بر زمین مانده کارگران را از جمله دریافت بدهی دولت به سازمان و اجرای قوانین مصوب مجلس مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را به صورت جدی و مؤثر پیگیری کنند، ندارند.

در نامه به مقام معظم رهبری آمده است: رهبر فرزانه انقلاب؛ ما کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی با حضور مسئولانه در سنگرهای تولید و آبادانی کشور، در زمان بازنشستگی نیز به رغم وجود بسیاری از مشکلات معیشتی و درمانی، همواره در صحنه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب حاضر بوده‌ایم و به فضل خدا خواهیم بود. اما کمترین توقع و انتظار ما درک شرایط سخت و طاقت فرسای اقشار بازنشستگان و پرهیز از تبعیض در سیاستها و اقدامات حمایتی توسط دولت میان بازنشستگان صندوق‌های مختلف است.

وی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر که تبعات منفی ویروس کرونا دامن کشور را گرفته است، دیگر تاب و توانی برای ما نمانده و بسیار ناگوار است کماکان شاهد نابرابری در توزیع منابع عمومی باشیم. آن هم در شرایطی که اعلام شده است اتباع خارجی نیز از خدمات حمایتی مبارزه با ویروس کرونا بهره مند خواهند شد اما جمعیت ۴۰ میلیونی بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از مساعدت‌ها و اعتبارات و بودجه دولتی در این زمینه محرومند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری تأمین اجتماعی گفت: ما بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از مقام معظم رهبری می‌خواهیم تا میان ما و دولت قضاوت کرده و در این زمینه حکم ولایی صادر بفرمایند چرا دولت از محل درآمدهای عمومی که یا حاصل از سرمایه‌ها و ذخایر خدادادی (متعلق به همه آحاد مردم ازجمله کارگران و بازنشستگان) یا حاصل از درآمدهای مالیاتی است (کارگران و بازنشستگان هم مالیات و بویژه مالیات برارزش افزوده را قبل از دریافت حقوق می‌پردازند) فقط به بازنشستگان برخی صندوق‌ها کمک می‌کند و نه تنها کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی را از این گونه مساعدتها محروم می‌کنند، بلکه با عدم پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای خود به سازمان تأمین اجتماعی این سازمان را دچار کسری نقدینگی می‌سازد و پرداخت مستمری نازل و حداقلی ما را هم به مخاطره می‌اندازد؟

بیات در ادامه افزود: چرا به رغم اینکه سهم دولت در حق بیمه تأمین اجتماعی نسبت به مجموع حق بیمه سهم کارگر و کارفرما یک دهم است اما ارکان عالی سازمان تأمین اجتماعی کاملاً در اختیار دولت است و جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران که بیش از ۶۰ درصد آنها حداقل بگیرند (متوسط حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی یک میلیون و پانصد هزار تومان است) جایگاهی در ارکان تصمیم گیر آن ندارند؟ چرا علاوه بر افزایش قابل توجه سالانه مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری که از محل بودجه و اعتبارات دولت تأمین و پرداخت می‌شود، هرساله هزاران میلیارد تومان از منابع دولتی بابت همسان سازی برای آنها هزینه می‌شود اما کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی از این امتیازات محرومند و حق بیمه سهم قانونی کارگران نیز که در زمره تعهدات دولت است به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواردی بسیاری از این دست هر روز عرصه را برای گذران زندگی شرافتمندانه و بی دغدغه برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی سخت‌تر کرده است، ادامه داد: استدعای عاجزانه ما از رهبری اینست که دولت را مجاب کنند تا حداقل در این شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا میان بازنشستگان تأمین اجتماعی و دیگر بازنشستگان تبعیضی قائل نشود و نمک به زخم کهنه ما نپاشد و منابع عمومی و بودجه دولتی را به صورت عادلانه بین همه اقشار بازنشستگان و مستمری بگیران اعم از کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی تقسیم کند.

بیات با اشاره به اینکه دولت سال‌ها است به رغم احکام قانونی صریح از پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای خود به سازمان تأمین اجتماعی استنکاف می ورزد، گفت: استدعای دیگر ما از مقام معظم رهبری این است که اگر مجوزی را درخصوص برداشت از صندوق توسعه ملی صادر می‌کنند، سهم مشخصی را جهت کمک به سازمان تأمین اجتماعی و یا بابت تهاتر بدهی بیمه‌ای دولت به سازمان تأمین اجتماعی معین و مقرر فرمایند تا صرف پرداخت مستمری ما بازنشستگان و مستمری بگیران و تأمین خدمات درمانی کارگران گردد چرا که در این شرایط دشوار و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل شده و بسیاری از مشاغل از بین رفته و روند پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان قطع شده است.

وی تاکید کرد: با قطع پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی، عملاً امکان پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران مورد تهدید جدی قرار گرفته است و قطع این آب باریکه مستمری گذران زندگی را بر ما سخت‌تر از گذشته خواهد کرد.

کد خبر 4891432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      تورم نقطه ای ۳۴ درصد بازنشسته و کارگری ۱۵ درصد کارمندی ۵۰ درصد قبل و ۱۵ درصد بعد سال بیمه پرداخت دیه ۲۵ درصد حالا خود قضاوت کنبد
    • حمید IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      بشدت از قطع ید دولت در تعیین رییس سازمان تامین اجتماعی حمایت می کنیم رییس سازمان باید توسط رهبر یا سران هرسه قوه تعیین شود یا هیئت مدیره داشته و رییس آن توسط دولت تعیین نشود.
    • Vahid babaie IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      درود به شرفتون ک نامه زدیم به رهبری
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      امیدوارم که فضل ومحبت بی نظیر مقام معظم رهبری شامل ما مستمری بگیران بشود
    • ملیحه.. IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      من با10 سال سابقه پرداخت بیمه و55سال سن بارنشسته شدم باحقوق 400هرارتومان.هیچ اضافه حقوقی شامل حالم نمیشه وزندگی به سختی میگذره.یه فکری برای امثال من هم بکنید.
    • رضا کیانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      یه فکری به حال این مستمری بگیر بیچاره باشید
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      چرا پاراگراف آخر را اضافه کرده نمی دانم مطالبه ما همسانسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است و لاغیر
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      چرا مسولان تامین اجتماعی برای باز نشستگانشون تلاش نمی‌کنند بنده با وجود بچه عقب افتاده وخانمم که ام اس داره. با این دارو ود رمان گران. چطور با حداقل حقوق زندگی کنیم. با داشتن داماد و عروس ونوه......
    • فریبرز IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      آقای روحانی هنوز باور ندارند بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هم مردم ایران زمینند ,کوتاهی نسبت بما نه تنها جرم بلکه جنایتی غیر قابل بخشش است
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      آقای بیات دعای ما بدرقه راه شما
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      مثل همیشه بوجه نیست هههههخه😃🤣
    • مهرداد IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      نامه و درخواست به حق و منتقی بود بشرط آنکه مقام رهبری را به غلط توجیه نکنند و اطلاعات غلط به ایشان ندهند . افزایش حقوق بازنشستگان تاُمین اجتماعی بایستی ۵۰ درصد باشد بعلاوه ۱۵ درصد افزایش سنوات سال ۹۹
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      سلام. امیدوارم نتیجه بده. چهل سال‌ زحمت و کار گناه دارن. خواسته بحقی دارن
    • حبیب IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      اگر رهبری در زمینه ورود کند مشکلات حل خواهد شد در صورتیکه آمار اشتباه به رهبری ابلاغ نکنند در ضمن متوجه خواهد شد که مافیای تا چه حد درزمینه پیشروی کرده امید به آینده نو
    • ناشناس IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      عمر رهبرانفلاب پاینده وطولانی ماغیرازایشان کسی نداریم وهمگی درسن کهولت وناتوانی هستیم خوشحال شدم ازاینکه درد دل ما را به گوش رهبر انقلاب رساندید خدا به شماهم اجروپاداش دهد
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      تروخداآقای رهبربه فکرماکارگران شرکتهای خصوصی هم باشید وحقوق ماروهم پیگیری کنیدساعت۸صبح تا۷غروب ماهیانه۱۳۰۰شمامیتونیدبااین پول زندگی کنیدلطفامشکلات ماروهم پیگیری کنید تا جواب خدا روبتونیدبدید
    • محسن IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      سلام زنده باد اقای بیات
    • محمد IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      دولتی که همش طرفدارسرمایداری وپولدارهاست وخودشون حقوقای نجومی میگیرن مخادبفکر کارگر باشد این چه عدالتی هست که همجی بنام کارگر وقشر ضعیف ولی به کام پولدارها خدا عذابتون بده
    • غلامرضا نیلیه IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      با سلام حتما رهبر انقلاب به این قشر از جامعه نظر خاص و مطلوبی خواهند داشت
    • مختار رحیمی احسان IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      درست است ما خواهان عدالت از طرف نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم بی عدالتی درد مردم است؟
    • بازنشسته بیچاره تامین اجتماعی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      به ما بازنشسته های کارگری رحم کنید انقدر فشار زندگی زیاد شده که توان خرید ما صفر شد لبیک یا صاحب الزمان
    • غلامحسین فخاری IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      چون ما بلد نیستیم جدول حل کنیم وبه ارباب رجوع بگوییم برو فردا بیا.چون ما خود ارباب رجوعیم.
    • سلام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      لطفا بحث طلاقهای صوری را هم پیگیری واز مقام معظم رهبری درخواست کمک و صدور فتوای لازم رابنماییدو تغییر این قانون واینکه مانند سالهای قبل حتما تمکن مالی دختر در زمان درخواست و پس از طلاق بررسی شود .
    • کارگر و خودم فرزند کارگر ک بیکار IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      درود بر شما پدرم یه ماهی میشه با هزار بدبختی بازنشسته شده ک حد اقلی رو موقع کار کردنش میگرفت 1,500 با این تورم نمیشه زندگی کرد لطفا فکری بحالشون بکنید سپاس از شما 🙏
    • محمدمرادی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      سلام ممنونم ازاینکه درخواست ما مستمری بگیران را به سمع ونظر رهبری رسوندین اگر صحت داشته باشه
    • بازنشسته IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      رهبر معظم انقلاب خیلی از بازنشسته ها بدلیل روش بررسی و اطلاعلت غلط و غیر واقعی از دریافت یارانه و کمک معیشتی محروم شده اند. حداقل حقوق ناچیز انها مشمول این بی عدالتی نشود.
    • موسوی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      افرین به رییس عالی کانون بازنشسته گان تامین اجتمایی نامه نوشتند به رهبر قابل ستایش است
    • احمدشمسی IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      بازنشستگان تامین اجتماعی ازخانواده عروس هستند ،اما بازنشستگان کشوری از خانواده داماد هستند در سخنرانی آقای دکترنوبخت هیچ اشاره ای بابت بدهی دولت به سازمان تامین نشد
    • محمدحسین اسعدی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      اینشاالاه رهبر بزرگوار با درایتی که دارند دستورات لازم در رابطه باافزایش حقوق بازنشته گان تامین اجتماعی میدهند .
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      من یک باز نشسته هستم ماهی 1580/000 هزار تومان دریافتی من است آیا کدام دولتی با این حقوق می تواند زندگی کند هم مستا جر ویک دانشجو هم دارم
    • US ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      با سلام مگر اینکه رهبر بزرگوار به داد این قشر مستضعف برسند به دولت امیدی نیست.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      این ها همه قصه است کشوری که قانون درست حسابی در باره کارگرانش ومستمری بگیر ان و بازنشستگان ندارد وهیچکس جوابگو نیست چه راه چاره ای اندیشیده اند
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      دولت هزاران میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار هست، آنوقت حقوق لشکری و کشوری که مولد تولید وصنعت و اقتصاد نبودند را افزایش میده، واقعا تبعیض وظلم ولی عدالتی تا این حد در دنیا ودولتها جهان دیده نشده، نظام
    • لهراسب امیری پبدنی IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      تصمیم بین بازنشستگان کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی ظلم بزرگی است که از زخم کرونا بر تن بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی بدتر کشنده تر است
    • محمود IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      حتما با نظر مساعد رهبر فرزانه انقلاب پرتویی از انوار عدالت را خواهیم دید، قطعا اگز زمانی بود که برای احقاق حق به در خانه امیرالمومنین (ع) میرفتیم دست خالی بر نمیگشتیم3
    • محفوظ IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      آیا بازنشستگان و مستمری گیران تامین اجتماعی با این بحران کرونا و گرانیها دست بگریبن نیستن . آیا نباید فکری برایشان بشود ؟
    • مجیدرحمانپور IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      باتوجه نامه آقای بیات به رهبرانقلاب دولتمردان متوجه ناعدالتیهاشان شوند وانگو نه حق مردم بی‌دفاع میباشد عدا کنند
    • هانیه AE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      با عرض سلام و ادب خدمت کلیه کارگزاران دولتی که در رآس کارند ولی عدالت الهی را که با ذخائر و منابع خدادادی چندین برابر حقوق کارگرانی را که سی سال سختترین مشاغل را به امید روزی که بتوانند با عدالت مساو
    • حسنعلی ابراهیمی سعید IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      مسولیت هیچگاه توجه به خواسته بازنشستگان نخواهند کرد این توجه را داشتن بار مالی دانسته و نفس میکنند اما ریخت و پاسهای کشور را مدیریت کلان می دانند
    • مهدی شیرازی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      دولت حق ندارد بین بازنشستگان فرق بگذارد وباید بطور مساوی حقوق بازنشستگان افزایش یابد
    • رضا ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      سلام انشالله رهبر فرزانه فکری برامون بکنه خودمون که زورمون به زور گویان نمیرسه حقمون بگیریم انشالله امام کاری انجام بده انشالله
    • محمودسوری IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      درودخدا به شما که این نامه را به مقام رهبری فرستادید .ای رهبرما بازنشسته های تامین اجتماعی موردظلم قرارگرفتیم زیربار تورم وحقوق ناچیزاستخوانهایما خردشده دولتیها بودجه ما را بین خودشان تقسیم کردند
    • لیلا احدی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      سلام من یک زن سرپرست خانواده هستم سه دختر دارم دختر بزرگم و همسرش از خرداد ماه به علت نداشتن وضعیت مالی خوب و درآمد خیلی کم توان پرداخت اجاره بهای منزل و پول رهن نداشته اند و در منزل ما زندگی میکنند
    • طاهر فرخ پور IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      خیلی عالی انشاالله انجام شود خداوند خیرتان دهد ممنون ...
    • طاهر فرخ پور IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      باسلام خداوند خیرتان دهد من ۳۰ سال تما خدمت کرده ام با حقوق(۱۷۳۰هزارتومان و با داشتن همسر فرزند داماد عروس نوه و خووم هم تحت درمان هستم و قادر به کار نیستم چگونه میتوانم زندگی کنم ممنون هستم ..
    • US ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      0 0
      این وزیردرا بردارند وبرای کشوری ولشگری بگذارند نه برای کار گران بیچاره چون ان خو دش توی رفاه کامل ست چه درکی از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی دارد
    • فرزادقیاسی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      0 0
      با سلام.آیا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم شامل افزایش میشه؟
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      0 0
      سلام رهبر عزیرم سلام رهبر مستضعفان تورابه اون خدا که بفکرهمه بندگانش هست بفکر بازنشسته های تامین اجتماعی باشید ماداریم زیر زیر خط فقر زندگی میکنیم قطعا شما نمیخواهید کسانی که سالها زحمت کشیدند درفقر
    • سیما احمدی IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      0 0
      با سلام خواهش میکنم بین بازنشستگان کارگری و کشوری و لشگری فرق نزارید اگه گرانی و بیماری و ..هرچی هست همه ما در این جامعه زندگی میکنیم
    • محموداکبری IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 0
      بخدادستوپای دویدن نداریم والله میرفتیم دزدی ماباز نشسته ها
    • ازکارافتاده IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      سلام هرشخشی این متن رامیخواند به حضرت رهبری اطلاع دهدکه چه قرقی میان بازنشستگان داردکه بازنشستگان تامین اجتمایی چرابایدشرمنده زن وبچه باشندبابیماری ومستجری درفقربسرمیبرند شمارابجده سادات رسیدگی کنیدعد
    • DE ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      10 0
      بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی را در این دوران ماندگار بیماری و سختی زندگیشان دریابید.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      سلام از مسعولان میخواهیم به داد باز نشستگان تامین اجتماعی برسند واقعا در این زمان زندگی خیلی سخت است
    • مهدی IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      0 0
      از رهبر عزیز عاجزانه تقاضا دارم کمی بفکربازنشستگان تامین اجتماعی باشند بخدا بسختی وبا شرمندگی از خانواده داریم زندگی میکنیم
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      0 0
      بازنشستگان تامین اجتماعی وکارگران را دریابید ماهم حق زندگی داریم نداریم اگه نداریم بگین تا خودمون یه فکری بکنیم
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 0
      دولت محترم برای بازنشسته ها چیزی نداره،والسلام