۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷

العهد بررسی کرد؛

واکاوی آتش بس یکماهه اعلام شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

واکاوی آتش بس یکماهه اعلام شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

یک رسانه عرب زبان با اشاره به آتش بس یکماهه اعلام شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن به واکاوی آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، العهد در مطلبی با اشاره به ادعای ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود برای تمدید آتش بس دروغین خود از ۲۳ آوریل به مدت یکماه دیگر آورده است: درباره اینکه ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی از تمدید آتش بس در یمن به مدت یکماه دیگر خبر داده است تا به دو هفته قبلی آن اضافه شود، باید گفت که همزمان با آتش بس باید تحرکات نظامی میدانی و حملات هوایی متوقف شود و از پیشروی یا تقویت مواضع پرهیز شود.

این رسانه می نویسد: چگونه ائتلاف سعودی دم از آتش بس می زند در حالی که بر دامنه حملات هوایی خود افزوده است و به حملات توپخانه ای و موشکی ادامه می دهد و شاهد تحرکات گسترده متجاوزان و مزدوران آنها در جبهه ها علیه ارتش و کمیته های مردمی یمن هستیم.

العهد نوشت: آیا آتش بس یکماهه ای که سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرده است، مشابه آتش بس دو هفته ای در حد حرف است یا متفاوت از آن خواهد بود؟ واقعیت این است که ائتلاف متجاوز سعودی همواره از آتش بس برای جبران آنچه از دست داده است، سوء استفاده می کند.

این رسانه می نویسد: همواره آتش بس اعلام شده از سوی سعودی ها خدعه و نیرنگ و فریب است.

العهد در پایان آورده است: صرف نظر از آتش بس دروغین، یک راه بیشتر در برابر دشمن برای خروج از باتلاقی که به آن گرفتار شده، نمانده است و آن طرحی است که دولت نجات ملی یمن در صنعا داده و آن توقف محاصره و گشودن گذرگاهها و توقف جدی عملیات نظامی  همزمان با مذاکرات عادلانه است که این باید با تضمین بین المللی به شکل جدی همراه باشد و این تلاش ها باید تحت نظارت سازمان ملل با شفافیت و بی طرفی بدون همسویی با ائتلاف متجاوز سعودی باشد.

کد خبر 4909304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha