۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱

حجت الاسلام بنکدار:

رمضان، ماه تقویت روحیه جهادی است

رمضان، ماه تقویت روحیه جهادی است

عضو نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ماه رمضان به تقویت اراده‌ها و روحیه جهادی و ملی در افراد کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفتگو ویژه ماه مبارک رمضان و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین مهدی بنکدار عضو نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و امام جماعت مسجد خاتم از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

حجت الاسلام بنکدار در این برنامه ضمن تبریک ماه رمضان و هفته معلم بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: کتب علیکم الصیام من قبلکم لعلکم تتقون، یعنی روزه برای مردم قبل از شما هم واجب بوده تا شاید تقوا پیشه کنید.

وی در ادامه این مطلب افزود: یکی از اهداف خداوند از واجب کردن روزه در ماه مبارک رمضان رعایت تقواست که اتفاقاً معلمان هم در تربیت انسان‌ها همین هدف را دنبال می‌کنند.

امام جماعت مسجد خاتم (ص) در معنای تقوا بیان کرد: تقوا به معنای رعایت بایدها و نبایدها، فاصله گرفتن از بدی‌ها و اهتمام به انجام خوبی‌ها و واجبات عقلی است.

حجت الاسلام بنکدار همچنین در ادامه اظهارات خود ماه رمضان را فرصت خوبی برای پالایش خود و رشد معنوی جداشدن از گناهان و معاصی دانست و گفت: ما در این ماه باید درون‌مان را از هر بدی صاف و شفاف کنیم تا نسبت به خدا و دیگران احساس خوبی داشته باشیم و همه انسان‌ها را مثل خانواده خود دانسته و در مقابل آنها احساس مسئولیت کنیم.

عضو نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در مصاحبه با رادیو گفت و گو مطرح کرد: از جمله مصادیق تقوا و احساس مسئولیت کردن در مقابل دیگران در شرایط کنونی، رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از شیوع بیماری کروناست.

امام جماعت مسجد خاتم (ص) در ادامه بیان داشت: ماه رمضان به تقویت اراده‌ها و روحیه جهادی و ملی در افراد کمک می‌کند.

حجت الاسلام بنکدار در پایان این مجله صبحگاهی ابراز کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که خوابیدن در آن عبادت و نفس کشیدن ثواب تسبیح خداوند را دارد لذا باید قدر این ماه ارزشمند را بدانیم و از تمام توانمان برای خودسازی و حس دیگر دوستی استفاده کنیم.

کد خبر 4914826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha