۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

سالانه حدود ۷۰ هزار نفر از دریاچه گهر دیدن می‌کنند

سالانه حدود ۷۰ هزار نفر از دریاچه گهر دیدن می‌کنند

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه سالانه ۷۰ هزار نفر از دریاچه گهر دیدن می‌کنند، گفت: ۵ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های این دریاچه اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امین قاسمی امروز دوشنبه در جلسه ساماندهی دریاچه گهر اظهار داشت: با توجه به اینکه دریاچه گهر یکی از مناطق پر بازدید گردشگری استان محسوب می‌شود و سالانه حدود ۷۰ هزار نفر از این دریاچه زیبا دیدن می‌کنند، ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران برای تکمیل زیرساخت‌های آن هزینه خواهد شد.

وی همچنین از استقرار پایگاه امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر در دریاچه گهر از ابتدای خرداد تا پایان شهریور هر سال خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: مقرر شد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر اساس مصوبات اسفندماه ۹۷ برای بکارگیری اصول مهندسی رودخانه و در جهت جلوگیری شستشوی مسیر به اجرای طرح‌های آبخیزداری تا سقف ۲۰ میلیارد ریال در سال و همچنین تأمین دو دستگاه آبگرمکن خورشیدی اقدام کند.

قاسمی به تهیه طرح جانمایی استقرار چادرهای کمپ اقامتی که قرار است توسط مجری ارائه خدمات برپا شود اشاره کرد و افزود: این اداره کل برای بتن‌ریزی پد هلیکوپتری سابق و تکمیل آن نیز اقدام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شرکت توزیع برق استان برای تهیه طرح برق‌رسانی به دریاچه گهر جهت توسعه و ایجاد شبکه اقدام و نسخه‌ای از طرح مذکور را جهت پیگیری و اخذ مجوزات لازم به اداره کل محیط زیست ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه پایگاه امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر در دریاچه گهر از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مستقر می‌شود گفت: فرمانداری دورود نیز برای استقرار تیم پزشکی اورژانس از طریق شبکه بهداشت شهرستان از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اقدام می‌کند.

دبیر ستاد خدمات سفر لرستان تاکید کرد: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده صنوف مستقر در منطقه، اداره کل میراث فرهنگی برای شرح خدمات جامع و انتخاب مدیریت واحد و قیمت‌گذاری خدمات مربوطه اقدام و فرمانداری دورود حمایت لازم را جهت اجرایی شدن برنامه‌های مذکور از مجری به عمل آورد و برخورد قانونی و قضائی با متخلفین را در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان داشت: مقرر شد فرماندار دورود از طریق فرمانده انتظامی شهرستان برای استقرار پاسگاه‌های ثابت و سیار در منطقه گهر و مسیرهای دسترسی جهت تأمین امنیت گردشگران و جلوگیری از اسکان در بالادست دریاچه و اماکن ممنوعه اقدام کند.

قاسمی اضافه کرد: شرکت مخابرات استان برای تأمین آنتن پایدار تلفن همراه به صورت ۲۴ ساعته در گهر و مسیر دسترسی اقدام و تا پایان فصل گردشگری پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد.

طرح مدیریت واحد بهره‌برداری از منطقه اعم از خدمات گردشگری، استقرار قایق‌های غریق نجات، ممانعت از ورود خودرو تا پایان مهرماه از سمت ورودی الیگودرز، ایجاد طرح تکمیل زیرساخت‌ها در سال ۹۹ برای احداث یک واحد ظرفشویی در پایین‌دست دریاچه با جمع‌آوری فاضلاب از طریق چاه جذبی از دیگر مصوبات جلسه ساماندهی دریاچه گهر دورود بود که به ریاست مهندس امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان برگزار شد.

کد خبر 4916728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha