۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹

در گفت‌وگوی رایزن فرهنگی ایران در پکن با رییس دانشگاه چینی مطرح شد؛

گسترش همکاری‌های دانشگاهی از طریق آموزش زبان‌های فارسی و چینی

گسترش همکاری‌های دانشگاهی از طریق آموزش زبان‌های فارسی و چینی

لی یو، رئیس دانشگاه زبان و فرهنگ چین در گفت‌وگو با عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران در پکن بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لی یو، رئیس دانشگاه زبان و فرهنگ و معاون دانشکده «یک کمربند و یک جاده دانشگاه» با عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران در پکن گفت‌وگو کرد. با هماهنگی پیشین برنامه گفت‌وگو با این شخصیت دانشگاهی و برخی دیگر از مسئولان دانشگاه زبان و فرهنگ ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) از طریق به‌کارگیری نرم‌افزار وی‌چت تصویری انجام شد.

لی یو با قدردانی از اهتمام رایزنی فرهنگی و سفارت ایران در بسط روابط دانشگاهی میان دو کشور، به تشریح سیستم جامع آموزشی دانشگاه زبان و فرهنگ چین پرداخت و به همکاری با دانشگاه‌های ایران به ویژه تهران و شیراز ابراز تمایل کرد.

وی خواستار دعوت از استادان و رؤسای دانشگاه‌های ایرانی برای دیدار از این دانشگاه شد و بر گسترش همکاری‌های دانشگاهی با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در پکن تأکید کرد. لی یو آمادگی این دانشگاه را برای پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین، اعزام استاد زبان و ادبیات چینی برای تدریس در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت در دانشگاه‌های ایران اعلام کرد.

همایش «جاده ابریشم» با حضور استادان ایرانی و چینی

وفایی نیز در این گفت‌وگو اشاره کرد: دانشگاه زبان و فرهنگ از دانشگاه‌های مهم و اثرگذار چین به شمار می‌رود و بسیار خرسندیم که ارتباطات قوی دانشگاهی با این دانشگاه داشته باشیم.

رایزن فرهنگی کشورمان با برشمردن برخی همکاری‌های پیشین سفارت ایران با این دانشگاه، از رئیس دانشگاه و دیگر مدیران قدردانی کرد به بیان موضوعاتی چون تبریک توفیق مهار کرونا به دولت و ملت چین، اهتمام رؤسای جمهور دو کشور به بسط روابط همه جانبه، جایگاه دانشگاه زبان و فرهنگ در میان دانشگاه‌های چین، پرداخت.

وی همچنین، خواستار راه‌اندازی متقابل زبان فارسی در این دانشگاه و زبان چینی در دانشگاه طرف قرارداد ایران شد و بر ضرورت تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های ایران و برگزاری همایش‌ها و گفت‌وگوهای علمی با دانشگاه‌های ایران و برگزاری همایش جاده ابریشم با حضور استادان ایرانی و چینی به صورت تصویری و زنده تأکید کرد.

کد خبر 4921511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha