۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

نهادینه شدن نذر علمی به اجرایی شدن ایده‌های دانشگاهی کمک می‌کند

نهادینه شدن نذر علمی به اجرایی شدن ایده‌های دانشگاهی کمک می‌کند

قزوین- منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: نذر علمی در جامعه به فراموشی سپرده شده که با احیای آن می توان بسیاری از طرح ها و ایده های جوانان جهاد دانشگاهی را به محصول و ثروت تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم ظهر پنجشنبه با حضور در جهاد دانشگاهی استان قزوین با فرشاد پیله چی رئیس و معاونان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی با رویکرد علمی و عملیاتی توانسته به دور از جریانات سیاسی در خودکفایی علمی و رسیدن به تراز بالای علمی کشور نقش مهمی ایفا کند و همین رویکرد به موفقیت این نهاد کمک کرده است.

وی با اشاره توانمندی بالای علمی و عملیاتی جهاد دانشگاهی افزود: برای کسب درآمد و تأمین نیازهای مالی خود نباید به اعتبارات دولتی که سهم ناچیزی از آن دارید اکتفا کنید بلکه لازم است با ایده‌های جدید و راه اندازی استارت آپ ها و IOT و اینترنت اشیا به درآمدهای خوبی کسب کرده و به اشتغال نیروهای جوان هم کمک کنید.

نذر علمی در کشور نهادینه نشده است

وی بیان کرد: خیلی از جوانان خوش فکر ما در استارت آپ ها توان مالی ندارند و اگر بتوانیم ارتباط آنها را با سرمایه گذاران برقرار کنیم می‌توان به تجاری سازی ایده‌ها کمک کرد.

سیاهکلی تصریح کرد: یکی از امور مغفول مانده در کشور نذر علمی است که اگر بتوانیم آن را احیا کرده و خیرین را وارد این عرصه کنیم بسیاری از طرح‌ها به مرحله عملیاتی و تولید ثروت خواهد رسید.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم اضافه کرد: کارهای بزرگی توسط جهاد دانشگاهی استان قزوین مانند راه اندازی مرکز ناباروری و بانک ذخیره خون بند ناف سلول‌های بنیادی انجام شده که اگر بدرستی و به موقع رسانه‌ای می‌شد می‌توانست نام شما را بر سر زبان‌ها بیندازد.

وی گفت: باید برای جذب قزوین های خارج از استان که مکن مالی خوبی دارند برنامه ریزی کنیم و آنها را در اجرای طرح‌های مهم و کلیدی جهاد دانشگاهی که منافع آن به مردم می‌رسد مشارکت دهیم تا ایده‌های شما زمین نماند.

سیاهکلی افزود: بودجه‌های تحقیقاتی شما باید بیشتر شود و با جهت دهی بتوان طرح‌های مهم دیگری را به اجرا درآورد.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم اظهار داشت: پیشنهاد کنید نماینده شما در شورای برنامه ریزی استان حضور پیدا کند تا در جریان نیازها قرار گیرید و پیشنهادهای خود را هم ارائه کنید.

طراحی و دوخت لباس اسلامی در دستور کار جهاد دانشگاهی باشد

وی اضافه کرد: برخی مدیران اجرایی از دادن برنامه‌های بلند مدت و میان مدت ناتوان هستند زیرا ثبات مدیریت ندارند و زود تغییر می‌کنند به همین دلیل شما خود را به ادارات معرفی کنید تا با توانمندی شما آشنا شوند.

سیاهکلی در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه طراحی لباس و دوخت بیشتر ورود کند و ما هم از این کار حمایت کرده و تبلیغات شما را به صورت رایگان از رسانه ملی تضمین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در کشور هنوز یک طراحی مناسب از مانتوی اسلامی نداریم در حالی که نیازها فراوان است و اگر جهاد دانشگاهی بتواند طرح و مدلی بر اساس نیاز بانوان ارائه کند حتماً درآمدزا خواهد بود.

سیاهکلی یادآور شد: در جهاد دانشگاهی استارت آپ را جدی بگیرید و با همکاری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایده‌های خود را عملی کنید زیرا مطمئن هستیم طرح‌های شما کاربردی است و تحقیقات انجام شده به محصول می‌رسد.

سیاهکلی همچنین از مرکز درمان ناباروری، بانک ذخیره سازی خون بند ناف سلول‌های بنیادی، مرکز جامع توانبخشی، مرکز شیمی درمانی و آزمایشگاه پاتو بیولوژی جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

کد خبر 4925619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha