۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

۲۵۰ میلیارد تومان برای اتمام سدهای در دست اجرای کردستان نیاز است

۲۵۰ میلیارد تومان برای اتمام سدهای در دست اجرای کردستان نیاز است

سنندج - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای اتمام و بهره‌برداری چهار سد در دست اجرای این استان، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، عرفان مومن‌پور اظهار داشت: سد سیازاخ دیواندره ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی شده با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سدهای امیرآباد و رمشت کامیاران در مجموع ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: سد رمشت ۲۵ میلیارد تومان و امیرآباد نیز ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام نیاز دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه برای اتمام سد چراغ ویس سقز نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: سدهای عباس‌آباد بانه، گاران مریوان و زیویه کامیاران هم بیش از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در واقع به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مومن‌پور به پیشرفت ۹۷ درصدی سد سورال دهگلان و در حال اتمام بودن این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: برای بهره‌برداری از سد سنگ سیاه دهگلان سه میلیاد و ۱۰۰ میلیون تومان، سد بانه ۱۲ میلیارد تومان و سد زریوار ۹۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر 4929196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha