۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹

جزیره‌ای که از ۱۶۷ نقطه کشور ورودی دارد؛

اقدامات اساسی مقابله با کرونا در خارگ/ وضعیت جزیره مطلوب است

اقدامات اساسی مقابله با کرونا در خارگ/ وضعیت جزیره مطلوب است

بوشهر - خارگ در حالی که از ۱۶۷ نقطه کشور ورودی دارد و به شدت در معرض شیوع کرونا است، با اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا، وضعیت مطلوبی دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، حامد عربزاده: جزیره خارگ به عنوان قطب اقتصادی و نقطه اصلی صادرات نفت کشور محسوب می‌شود که بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از طریق این جزیره صادر می‌شود.

خارگ یک جزیره صنعتی است که از نقاط مختلف کشور افرادی برای کار به این جزیره می‌آیند و بر اساس اعلام مسئولان شرکت پایانه‌های نفتی، جزیره خارگ از ۱۶۷ نقطه کشور ورودی دارد.

در حالی که طی ماه‌های اخیر کرونا همه نقاط کشور را در بر گرفته است، نقاطی مانند جزیره خارگ با این حجم از ورودی و خروجی افراد از نقاط مختلف کشور بیش از هر جای دیگری در معرض خطر است.

جزیره خارگ با اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا، وضعیت مطلوبی دارد و تنها یک مبتلا به کرونا دارد با وجود شرایط خاصی که جزیره خارگ دارد و به شدت در معرض شیوع کرونا است، ولی با اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا، وضعیت مطلوبی دارد و تنها یک مبتلا به کرونا دارد.

این وضعیت در جزیره خارگ بیانگر کنترل مطلوب وضعیت کرونا در خارگ است و انتظار هم این است که شرایط کنترل شیوع کرونا همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس پایانه نفتی خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جزیره خارگ یکی از مهمترین مراکز صنعتی و عملیاتی در ایران اسلامی است و همبستگی حوزه صنایع و شهری در مقابله با ویروس کرونا فوق العاده بوده و باید این روند تداوم داشته باشد.

سید جواد موسوی افزود: از ۱۶۷ نقطه ایران اسلامی ورودی به جزیره خارگ داریم و حساسیت در مبادی ورودی همچنان ادامه دارد و پروسه غربالگری با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس پایانه نفتی خارگ تصریح کرد: در فرآیندهای عملیاتی پایانه نفتی خارگ با توجه به مسئولیت‌های واگذار شده توسط وزارت نفت به این شرکت ضمن رعایت اصول ایمنی جهادگران عرصه تلاش و خدمت در حال انجام مأموریت‌های محوله خود هستند.

خارگ از کرونا در امان ماند

رئیس مرکز بهداشت و درمان جزیره خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جزیره خارگ با توجه به بافت فراگیر جمعیتی احتمال انتشار ویروس بسیار بالا است.

نسرین خواجه امیری خاطرنشان کرد: با حساسیت بالایی که در این جزیره از سوی مسئولان وجود دارد این جزیره تاکنون از هجوم این ویروس در امان مانده است.

وی افزود: غربالگری توسط مدافعان عرضه جهاد سلامت در جزیره خارگ به صورت مستمر و روزانه ادامه دارد که تاکنون از ۹۷.۵ افراد غربالگری به عمل آمده است.

رئیس شبکه بهداشت جزیره خارگ تصریح کرد: خطر کرونا وجود دارد و نباید با عادی سازی، خود و خانواده را معرض خطر قرار دهیم و اصول ایمنی و بهداشتی باید به‌صورت ویژه رعایت شود.

حساسیت بالا در خارگ برای مقابله با کرونا

بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: با راهبرد و دور اندیشی صورت گرفته شاید یکی از اولین جلسات مدیریت شرایط اضطرار در کشور در تاریخ ۹ بهمن به همت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در خارگ تشکیل شد و این نشان از عزم راسخ مدیران ارشد در این جزیره برای کنترل و جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس است.

ناصر ابراهیمی افزود: در بحث ضدعفونی معابر و اماکن به همت ستاد مردمی مبارزه با کرونا در این جزیره با یک برنامه ریزی مدون به صورت مستمر و روزانه تمامی اماکن این جزیره ضدعفونی می‌شود همچنین مهمترین رکن اصلی مبارزه پیشگیری و رعایت اصول بهداشت فردی است که این موضوع در ادارات باید با حساسیت بالایی دنبال شود.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: تداوم و رعایت طرح فاصله گذاری به صورت ویژه مد نظر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در بخش ویژه خارگ است که یکی از مهمترین مبادی ورودی و امکان انتقال این ویروس، شناورهای مسافری متردد به جزیره بود.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در استان بوشهر و همچنین در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس، استفاده از ماسک برای همه مسافران شناورهای مسافربری اجباری شده است.

فعالیت گسترده گروه‌های جهادی

سیروس حیاتی، فرمانده سپاه ثارالله خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جزیره خارگ با تدبیری که صورت گرفت یک فضای امن و آرام وجود دارد که نشان از آینده‌نگری در این جزیره است.

وی افزود: یک پایگاه زیستی در سپاه ثارالله خارگ در چند حوزه همچنین چندین گروه جهادی و مردمی تشکیل شد.

فرمانده سپاه ثارالله خارگ تصریح کرد: راه اندازی کارگاه تولید ماسک با همکاری عملیات عمومی پایانه‌های نفتی ایران به‌صورت جهادی یکی دیگر از اقدامات این ناحیه بود و در شب احیا ماسک‌های تولیدی در اختیار اهالی شریف خارگ قرار گرفت.

حیاتی گفت: راه‌اندازی کارگاه تولید دستکش توسط گروه جهادی با محوریت این ناحیه در حال تولید است، همچنین در بحث ضد عفونی اماکن و معابر به صورت مستمر در حال انجام است.

کنترل معابر عمومی

عبدالحمید صفایی شهردار خارگ اظهار داشت: در محدوده شهری اقدامات بسیار مناسبی انجام شد و تهیه اقلام ضدعفونی برای معابر عمومی صورت گرفت.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های به حق اهالی شریف جزیره خارگ شناورهای متردد در مسیر خارگ بود که به همت این شهرداری به صورت روزانه نسبت به ضدعفونی این شناورها اقدامات لازم بعمل آمد.

شهردار خارگ تصریح کرد: مجموعه شورا و شهرداری حساسیت بالایی در زمینه شیوع این ویروس در جزیره دارد و تعطیلی اماکن تغذیه‌ای و پارک‌ها در روزهای اولیه شیوع این ویروس در دستور کار قرار گرفت و روند نظارتی همچنان ادامه دارد.

صفایی گفت: پاکبانان خدوم شهرداری جزیره به صورت مستقیم در معرض این بیماری قرار دارند ولی تاکنون جهادگونه در حال انجام وظیفه هستند که جای تقدیر دارد.

شرایط مطلوب است

مدیر عامل پایانه‌های نفتی ایران نیز اظهار داشت: اقدامات بسیار مناسبی با هم‌افزایی و هم‌گرایی همه بخش‌ها در جزیره خارگ سبب شده تا شرایط مطلوبی تاکنون داشته باشیم.

عباس اسدروز افزود: غربالگری همزمان در مبادی ورودی توسط بهداشت و درمان صنعت نفت در فرودگاه و پایانه مسافری دریایی مروارید خارگ توسط بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ابتدای این بیماری نیز محدودیت ورود افراد از شهرهای پر خطر در نظر گرفته شده که در این زمینه همکاری بسیار مناسبی صورت گرفت.

مدیر عامل پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: تجهیز و تأمین خدمات پزشکی و بهداشت فردی در جزیره خارگ توسط شرکت پایانه‌های نفتی ایران صورت گرفت و ممنوعیت حضور در امکان ورزشی در تمامی امکان در نظر گرفته شد.

اسدروز گفت: در حوزه رسانه با توجه به راهبردی بودن جزیره خارگ با هوشیاری و در نظر گرفتن یک برنامه مدون فضای رسانه‌ای عمومی کنترل شد.

شرایط در جزیره خارگ مطلوب است و انتظار می‌رود با توجه به شرایط خاص این جزیره نسبت به تداوم این وضعیت اقدامات لازم و پیشگیرانه انجام شود تا مردم محلی و کارکنان صنعت در امان بمانند.

کد خبر 4937148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha