۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۰

امام جمعه زاهدان:

فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری باعث رونق مساجد می‌شود

فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری باعث رونق مساجد می‌شود

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد باعث رونق بیش از پیش این مکان مذهبی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی در دیدار با کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه مسجد به عنوان پایگاه عبادی و نماد مسلمانی، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه تشکیلاتی و محتوایی باید در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار قرار گیرد.

وی خطاب به کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان کرد: شما هم‌اینک با در اختیار داشتن نزدیک به ۷۵ هزار نفر، یک لشکر را در حدود هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد سطح استان در اختیار دارید که اگر این جمعیت به صورت صحیح هدایت، فرماندهی و مدیریت شود باید شاهد تحول در حوزه فرهنگی استان باشیم.

امام جمعه زاهدان افزود: باید در بخش محتوایی، ارائه خوراک فکری به مخاطبان، ارسال طرح و برنامه‌های مناسب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پیشنهاد طرح‌های مبتکرانه به دبیرخانه کشور را در نظر داشت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: هم‌اینک یک هزار و ۳۹۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال بوده که ۴۲۷ کانون معادل ۳۰ درصد در مناطق شهری و بقیه در حوزه عشایری و روستایی مستقر هستند.

حجت‌الاسلام مهدی پودینه با بیان اینکه در حوزه عشایری و روستایی مشکلی برای اعطای مجوز فعالیت به کانون‌های دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد نداریم، گفت: از مجموع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ۷۳۳ کانون معادل ۵۲ درصد در مساجد شیعه و ۶۶۱ کانون معادل ۴۸ درصد در مساجد اهل سنت مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در مساجدی که کانون این نهاد به فعالیت مشغول است کتابخانه‌های مخزن‌دار و باز نیز وجود دارند و براساس آمار موجود، ۵۱۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها توزیع شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس شاخص‌های اعلام شده این استان با ۱۸۷ کانون فعال، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 4937971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha