۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸

قاضی‌زاده هاشمی:

ارسال مستندات شکایت از سه اعتبارنامه به شورای نگهبان

ارسال مستندات شکایت از سه اعتبارنامه به شورای نگهبان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده منتخبان مجلس که اعتبارنامه آنها تصویب نشده به شورای نگهبان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۱۴ آیین نامه داخل مجلس شورای اسلامی، گفت: معمولاً نمایندگان در خصوص مسائل مختلف کشور اظهارنظرهایی دارند بنابراین بیانیه‌ها باید ناظر به کلیت نمایندگان باشد.

وی افزود: طبق ماده ۱۹۵ آیین نامه داخلی مجلس اگر نماینده ای تذکر می دهد، رئیس می تواند آن را وارد بداند یا نداند از این رو نیاز نیست درباره هر تذکر توضیحات ارائه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن استناد به تبصره یک ماده ۲۸ آیین نامه داخلی مجلس، تاکید کرد: بر اساس این ماده، اگر اعتبارنامه برخی منتخبان در مجلس به تصویب نرسد باید اسناد اعتراض آن به شورای نگهبان ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مهر، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر نادران، گفت: توضیح جهت اقناع ذهن نماینده تذکر دهنده، ایرادی ندارد و در این ماده ذکر نشده است که رئیس جلسه امکان پاسخگویی و توضیح به نمایندگان را ندارد.

وی گفت: بعد از اینکه نسبت به اعتبارنامه برخی منتخبان اعتراض صورت گرفت، پرونده های اعتراضی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد که این روند در حال انجام بوده و پرونده‌ها به شورای نگهبان ارسال می شود.

کد خبر 4938157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha