۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷

استاد حوزه علمیه قزوین:

امام اقیانوس حلم، شجاعت و غیرت بود

امام اقیانوس حلم، شجاعت و غیرت بود

قزوین- استاد حوزه علمیه قزوین گفت: امام اقیانوسی از حلم و علم و تواضع و شجاعت و غیرت بود به همین دلیل مردم که این ویژگی‌ها را در وجود آن حضرت دیدند فدایی امام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی و قیام خونین ۱۵ خرداد ظهر سه شنبه مراسمی با حضور حجت الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی در اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی عباسی در این مراسم گفت: ماه خرداد یادآور تقویم تاریخ ارزشمندی است که می‌تواند برای آیندگان و نسل جوان آموزنده باشد.

وی بیان کرد: امام راحل در دوران خفقان رژیم ستم شاهی با اتکا به خداوند حرکتی را آغاز کرد که کمتر کسی فکر می‌کرد موفق شود.

عباسی تصریح کرد: امام ویژگی‌های ارزشمندی داشت و با اتکا به ایمان، یقین به هدف و اعتقاد به درستی راهش و نیز ایمان به مردم توانست انقلاب اسلامی را به نتیجه برساند.

این استاد حوزه اظهار داشت: حرکت و منش امام آنقدر تأثیر گذار بود که ملل دیگر را نیز تحت تأثیر قرار داد و امروز دستاوردهای حرکت امام در اقصی نقاط جهان دیده می‌شود.

وی گفت: امام چون ایمان واقعی داشت لذا به تنهایی کارهای ناممکن را آغاز می‌کرد و در دوران عمر با برکت خود و در زمان استبداد فریاد زد تا علمای مشهد، قم و نجف بیدار شده و علیه استبداد و استعمار قیام کنند.

عباسی اظهار داشت: امام اقیانوسی از حلم و علم و تواضع و شجاعت، غیرت الله بود به همین دلیل مردم که این ویژگی‌ها را در وجود آن حضرت دیدند فدایی امام شدند و هشت سال جنگ نیز با نفس مسیحایی امام اداره شد.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: امام به گونه‌ای آمریکا را خوار کرد که کسی تصور نمی‌کرد و این اقتدار ناشی از اتکا به خدا و داشتن ایمان بود.

وی اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به تعبیر امام، انقلاب دوم بود که این حرکت بزرگ نیز با هدایت و تأیید امام و ایمان به خدا محقق شد.

عباسی اظهار داشت: امروز نیز مقام معظم رهبری همان راه امام را ادامه داده‌اند و با تزریق روحیه امید به مردم موجب تقویت انگیزه‌ها برای عبور از مشکلات شده‌اند.

وی بیان کرد: ابهت دروغین استکبار در موضوع کرونا نیز شکسته شد و همان کشورهایی که ادعا می‌کردند بهترین امکانات درمانی و پزشکی را دارند از عهده این ویروس بر نیامدند و عاجز شدند و ابهت پوشالی آنها نیز شکست.

حجت الاسلام عباسی در ادامه گفت: وصیت نامه همه شهدا این بود که امام را فراموش نکنید و ما نیز در آستانه سالگرد ارتحال آمام با روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی پیمان می‌بندیم که راهش را ادامه دهیم.

کد خبر 4940367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha