۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

تولید ۲ هزار متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

تولید ۲ هزار متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته مددجویان این نهاد موفق به تولید ۲ هزار و ۲۹۳ مترمربع فرش شدند.

مجید الهی راد در گفتگو با مهر بابیان این هم‌اکنون حدود ۹۰۰ طرح اشتغال‌زایی مددجویی در زمینه صنایع‌دستی فعال است، اظهار کرد: این رقم، ۴ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: از زمان تأسیس این نهاد تاکنون حدود ۲۲ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی فعال شده که از این تعداد حدود ۹۰۰ طرح مربوط به صنایع‌دستی است.

وی طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در زمینه صنایع‌دستی را شامل تولید فرآورده‌های چرمی و پوست، سنتی دوزی، زیورآلات، سفال، سرامیک، کاشی، سنگ‌تراشی، صنایع چوب، اعلام کرد و افزود: برای راه‌اندازی هر طرح اشتغال در حوزه صنایع‌دستی ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

الهی راد با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از طرح‌های صنایع‌دستی در حوزه تولیدات فرش فعال هستند، تصریح کرد: طی سال گذشته مددجویان این نهاد موفق به تولید ۲ هزار و ۲۹۳ مترمربع فرش شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در انتها ارزش ریالی فرش‌های بافته‌شده توسط مددجویان کمیته امداد در سال گذشته را ۷۸۹ میلیون تومان اعلام کرد.

کد خبر 4946083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha