۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹

جشنواره «درس آموخته های کرونا» در علوم پزشکی ایران برگزار می شود

جشنواره «درس آموخته های کرونا» در علوم پزشکی ایران برگزار می شود

جشنواره «اقدامات، تجارب و درس آموخته های برتر مدیریت بیماری کرونا» در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، این جشنواره به دنبال پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و با توجه به مصوبات ستاد مدیریت بحران و با توجه به اهمیت و لزوم تدوین و مستندسازی و بهره مندی از تجارب گروه ها و ثبت و انتشار درس آموخته های واحدهای مختلف و مراکز درگیر در مقابله با بیماری کرونا در راستای افزایش دانش، توانمندی ها، مهارتها و یادگیری سازمانی و بهینه سازی مدیریت عملکرد واحدهای تابعه برگزار می شود.

جشنواره «اقدامات، تجارب و درس آموخته های برتر مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران» در محورهای مختلفی برگزار خواهد شد.

از جمله این محورها می توان به اقدامات مدیریتی کلان معاونت ها، روسای بیمارستان ها و مراکز و شبکه های بهداشتی و درمانی، اقدامات مربوط به کسب آمادگی جهت مواجهه با بحران، اقدامات مربوط به کاهش آسیب ناشی از بحران، خلاقیت ها و نوآوری ها در خصوص مقابله با بیماری، و تجارب جدید گروه های درمانی و بالینی در مدیریت بیماری و تدوین و اجرای پروتکل های درمانی و بهداشتی اشاره کرد.

مدیریت منابع انسانی و تامین، حفظ و نگهداشت سرمایه های انسانی، مدیریت زنجیره تامین، توزیع و مصرف دارو و لوازم مصرفی، نحوه اجرای صحیح غربالگری و مدیریت تقاضا در انجام روش های تشخیصی و آزمایشگاهی و اثرات آن، نقش آموزش و راهکارهای اجرایی و اثربخشی آن در کاهش میزان ابتلا به بیماری و جلب حمایتهای مردمی و خیرین سلامت و رزم آیش کمک مومنانه در بیماری کرونا از دیگر محورهای این جشنواره است.

همچنین از دیگر محورهای این جشنواره می توان به اقدامات موثر بازتوانی و توانبخشی روانی اجتماعی و مدیریت استرس و مدیریت سوگ در جامعه، مدیریت امور تغذیه و رژیم درمانی، بهداشت محیط و کنترل عفونت و .....، روابط عمومی سنجش افکار و آگاهی بخشی  مدیریت ارتباطات و مشارکتهای برون بخشی و بین بخشی در شرایط بحران اشاره کرد.

مشارکت کنندگان می توانند برای شرکت در این جشنواره مستندات مربوط به صورت مکتوب، تصویری و ویدیویی را حداکثر تا تاریخ ۲۰ تیرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

کد خبر 4951340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha