۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان خبر داد:

فعالیت هیئت های مذهبی در ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

فعالیت هیئت های مذهبی در ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

کرمان - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا هیئت های مذهبی در ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی پیش از ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور تأسیس شد. این سازمان نهادی برگرفته از انقلاب اسلامی است و به دغدغه‌های فکری مردم با توجه به الگوهای اسلامی می‌پردازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: روحانیت در طول زمان همیشه کار تبلیغ دین را بر عهده داشته اما سازمان تبلیغات اسلامی یک ساز و کار جدید است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تبلیغ دین اسلام شکل گرفته است.

حقانی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ما این است که واقعیت را به اطلاع مردم برسانیم همچنین وظیفه داریم محتوای دینی را به همه اذهان عمومی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ارزش سازمان تبلیغات اسلامی به مردمی است که در ارتباط با این سازمان هستند، ضمن اینکه سازمان تبلیغات در نظر اول سازمانی حکومتی به نظر می‌رسد اما این سازمان از دل مردم است و می‌توان گفت سازمانی مردمی است.

وی گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی به جای اینکه تسهیلگری اتفاق بیفتد بحث تصدی‌گری اتفاق افتاد و کم کم به این نتیجه رسیدیم که اشتباه است و مردم باید احساس کنند که خودشان کار را به دست دارند. باید توجه داشت اگر امور را به مردم واگذار کنیم کارها بهتر انجام می‌شود و یقیناً مردم جلوتر از حکومت‌ها حرکت می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تلاش کردیم ارتباط مردمی خودمان را حفظ کنیم، یادآور شد: مردم در مراسم شهادت سردار سلیمانی و بعد بحران کرونا خوش درخشیدند لذا سازمان تبلیغات به عنوان یک محور، تسهیلگری را بر عهده داشت و در ساماندهی مساجد و هیئت‌ها تأثیرگذار بود ضمن اینکه مسجدی‌ها در رزمایش همدلی و کمک مومنانه از بسیاری از نهادها جلوتر بودند.

حقانی با اشاره به اینکه روحانیون استان کرمان در زمینه تبلیغ دینی و کار اجتماعی موفق عمل کرده‌اند، افزود: ارتباط با ارگان‌هایی همچون سپاه، بنیاد علوی و … بسیار خوب است لذا باید کمک حال مجموعه‌های مردمی که در راستای کمک به نیازمندان گام برداشته‌اند باشیم.

فعالیت ۲۰۰ روحانی مستقر در استان کرمان

وی افزود: رویکرد جدید ما در سازمان تبلیغات امام محله و امام روستاست و معتقدیم مساجد پایگاه‌های فرهنگی هستند. حدود ۲۰۰ روحانی مستقر در کل استان کار تبلیغات را بر عهده دارند و رسالت ما بر این است که علاوه بر کار فرهنگی کار اجتماعی هم انجام دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ابراز داشت: تلاش داریم تا نقش مؤثرترین در اجتماع داشته باشیم ضمن اینکه سعی کردیم در ماه محرم حضور هیئت‌های مذهبی را در استان داشته باشیم و فضای مجازی را تقویت کنیم اما احتمالاً به دلیل کرونا اعزام مبلغ نخواهیم داشت.

حقانی در خصوص فعالیت‌ها برای ترویج وهابیت در جنوب استان گفت: سعی کردیم ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه مبارزه با وهابیت را افزایش دهیم و ضمن حفظ وحدت و دوستی با ادیان و برادران اهل سنت کار را پیش ببریم.

وجود ۱۷۰ مسجد فعال در استان کرمان

وی یادآور شد: در شهر کرمان ۲۰۰ مسجد وجود دارد که بیش از ۱۷۰ مسجد فعال هستند و امام جماعت دارند ضمن اینکه مساجد ما به چند بخش تقسیم می‌شوند مثل مسجد جامع، مسجد جامع محله و مساجدی که تنها فریضه نماز در آن اتفاق می‌افتاد که امیدواریم در همه مساجد امام جماعت و هیئت امنای فعال داشته باشیم.

وی افزود: در مساجد سه ارگان دفتر امام جمعه، اوقاف و تبلیغات دخیل هستند و در حال حاضر ۳۵۴ هیئت ثبت شده در استان داریم همچنین در شهر کرمان کارگروهی تشکیل شده که در یک جا تصمیم‌گیری شود و به زودی در تبلیغات اسلامی اتاقی که تنها در راستای فعالیت‌های مساجد هستند افتتاح خواهد شد.

حقانی یادآور شد: در ماه رمضان برنامه‌های تبلیغات اسلامی را به سمت هیئت‌های مجازی سوق دادیم اما در برنامه‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصد داریم هیئت‌ها فعال باشند.

وی گفت: در کشور یکسری مدارس به اسم صدرا (معارف اسلامی) داریم که جزو مدارس دولتی هستند؛ تاکنون هفت مدرسه در استان دایر بوده و مجوز مدارس صدرا را دریافت کرده‌اند لذا قصد داریم وسعت این مدارس را بیشتر می‌کنیم و به زودی دوره اول در سیرجان افتتاح خواهد شد و منوجان هم در حال رایزنی و تلاش برای راه اندازی دور اول مدارس صدرا هستیم.

کد خبر 4954334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha