۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی:

بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

تبریز- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور با تکیه بر دانش فنی بومی و با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرزاد ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح دیتاسنتر تبریز به عنوان بزرگترین مرکز داده غرب وشمالغرب کشور در تبریز به خبرنگاران گفت: این مرکز با زیربنای فنی و اداری سه هزار مترمربع در سه طبقه و با میزان سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی امروز توسط ارتباط ویدیوکنفرانسی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس مجلس به بهره برداری رسید.

وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: این مرکز با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد هزار و ۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶ هزار سرور مجازی اجرا شده است.

فرزاد با اشاره به تکیه بر دانش فنی بومی و اعتماد بر استعدادهای داخلی در افتتاح این مرکز گفت: استفاده از نیروهای جوان و باانگیزه، بهره گیری از پیمانکاران بومی جهت اجرای عملیات عمرانی در استان، استفاده حداکثری از تولیدات تأمین کنندگان داخلی در ساخت زیرساخت دیتاسنتر و طراحی و پیاده سازی پروژه در حداقل زمان ممکن و با کمترین هزینه از ویژگی‌های این پروژه بوده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: این مرکز با هدف تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری، کمک به ارتقا و پایداری شبکه و خدمات همراه اول در غرب و شمال غرب کشور، توزیع متوازن ترافیک شبکه، اتصال به مرکز تبادل اینترنت و تقویت چرخه محتوا، کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمندسازی مدارس، ایجاد بستر مناسب برای شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها راه‌اندازی شده است.

دیتاسنتر تبریز به عنوان بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور به‌منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، در مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق ارتباط تصویری با استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد.

کد خبر 4960536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha