۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران مطرح کرد

اقدام سریع منطقه ۲ پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان

اقدام سریع منطقه ۲ پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان

فراهانی به اقدام سریع منطقه ۲ در پاسخ به دغدغه های شهروندان برای اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم نامه جهت پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری گفت: چهارم تیرماه از طریق نامه‌ای که به امضا ۱۲۱ نفر از همشهریان مسئول و وظیفه شناسم از اهالی سعادت آباد رسیده بود، در جریان قطع درختان در مجموعه باغ بهشت واقع در غرب ساختمان‌های آتی ساز در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفتم، این عزیزان از روندی که طی نزدیک به یک دهه بر این باغ رفته بود خبر داده بودند.

وی افزود: البته گزارش آنچه در یک دهه گذشته بر این باغ رفته بود در روز دوشنبه ۲ تیر ماه ۱۳۹۹ در یکی از ردزنامه ها منعکس و منتشر شده بود، بر همین اساس و با توجه به نامه شماره ۱۹۹۲ مورخ ۱۳۹۲/۹/۹ معاون مدیرکل و سرپرست محیط زیست تهران که این روند را مورد تأیید قرار داده بود.

فراهانی تصریح کرد: بر اساس قانون نسبت به ایراد تذکر «لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲» به شهرداری تهران اقدام کردم.

فراهانی افزود: بر اساس اطلاعات تکمیلی، خوشبختانه از سال ۱۳۹۶ تا کنون شهرداری منطقه ۲ در صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت اقداماتی را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به این اقدامات گفت: دریافت عوارض و احقاق حق شهرداری و تأمین سرانه که منجر به کاشت ۳۷۱۶ اصله درخت با بن بالا و تاج مناسب که نهایتاً منجر به صدور رأی کمیسیون ماده ۷ باغات در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ که بر اساس آن مجتمع باغ بهشت متعهد به پرداخت ۴۷۵ میلیارد ریال و کاشت ۱۲۳۴۰ اصله درخت با بن ۱۵ سانتی متر در داخل ملک شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در راستای صیانت از درختان باقی مانده داخل محوطه برابر با ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز نسبت به مبادله تفاهم نامه میان منطقه ۲ و مجتمع باغ بهشت برای پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان در تاریخ ۷ تیرماه اقدام شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس از اقدامات انجام گرفته توسط کشت پور شهردار محترم منطقه ۲ در صیانت از درختان و تلاش برای ادای حق بشر تشکر خود را اعلام می‌کنم.

فراهانی گفت: فاصله کم زمانی میان اقدام شهرداری منطقه ۲ پس از نامه شهروندان مطالبه گر و انتشار گزارش در روزنامه به منظور پاسخ به دغدغه‌های شهروندان در اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم نامه برای پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان الگویی است در توجه به مطالبات مردمی و پاسخگویی به آنکه می‌تواند مورد توجه دیگر واحدهای شهرداری تهران در اقدام به نفع مردم قرار گیرد.

کد خبر 4966342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha