۱۳ خرداد ۱۳۸۶، ۱۴:۱۷

دبیر شورای نگهبان:

حضرت امام خمینی (ره) تاریخ بشر را تغییر داد

حضرت امام خمینی (ره) تاریخ بشر را تغییر داد

آیت الله جنتی گفت : حضرت امام خمینی ( ره) در طول حیات گوهر بار خود ، تاریخ بشر را تغییر داد به نحوی که شاهد هستیم هر روز آثار وجودی اش درخشان تر و آفاق نورش بیشتر می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ، دیشب در دیدار اعضای شرکت کننده در همایش بین المللی "غدیر در اندیشه و نگاه ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران " ، گسترش روز افزون اسلامی که حضرت امام خمینی ( ره) معرفی کرده بودند را نشان دهنده جذابیت این اسلام دانست و گفت : مساله شهادت موضوعی بود که تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) فلسفه شهادت و ایثارگری احیاء شد به نحوی که محصول آنرا در جوانانی مانند شهید باکری  مشاهده می کنیم .

دبیر شورای نگهبان و عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر مقابله با طرح جدایی دین از سیاست و احیای مساله ولایت فقیه را از بزرگترین خدمات ایشان معرفی کرد و در ادامه با تاکید بر اینکه نباید از بسیجیان و حزب الهی ها غافل شویم افزود : احمدی نژاد یکی از بسیجی های ناب است که مخلصانه کار می کند و از امکانات بین المللی نیز استفاده نمی کند و چون با وضعیت زندگی اش آشنا هستم ، می بینم چگونه برای حفظ خط امام خمینی ( ره) می جوشد و برای جلوگیری از انحرافات به وجود آمده و اصلاح آن تلاش می کند .

وی اظهار داشت : رئیس جمهور در حال مبارزه با فساد است و خیلی باید از آن تقدیر کرد . البته هیچ فردی بدون عیب و نقص نیست ولی به عنوان تایید ، این نعمت را قدردانی می کنیم .

وی با درخواست از علما، روحانیون و مسئولین مبنی بر ارشاد مردم ، تاکید کرد : مردم کشور ما افرادی نجیب و پاک مانند مردم خطه آذربایجان هستند که نمونه آنرا در طول تاریخ بویژه در زمان شروع حرکت مردمی علیه رژیم ستمشاهی پهلوی شاهد بودیم .

آیت اله جنتی تاکید کرد : نگذاریم جوانهای کشورمان توسط برخی از معاندان داخلی و دشمنان خارجی اغفال شوند زیرا بسیاری در داخل و خارج از کشور برای انحراف این قشر از افراد جامعه ، بسیج شده اند . بنابراین باید دانش آموزان ، دانشجویان و مردم که امانتی در دست ما هستند را در یابیم .

عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر در ادامه با بیان اینکه تمام مطالب حضرت امام خمینی (ره) ازابتدا تاکنون در یک جهت بوده است ، گفت : اکنون که 18 سال از رحلت جانسوز ایشان می گذرد ، تمام مطالب بر جای مانده از این رهبر فقید و فرزانه زنده است و اگر مسئولان و مقامات کشورمان ، علما و روحانیون به دستورات ایشان عمل کنند کشور گلستان می شود و هر کجا هم که عمل نکردیم با مشکل مواجه بوده ایم .

بر پایه این گزارش آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولایت فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از نظر حکمت علمی و عملی و اعتقادی تجسم عینی عرفان ، تقوا و زهد بوده اند افزود : برای همه ما واجب است در این ایام به ایشان تاسی پیدا کنیم بویژه مسئولان ، علما ، روحانیون باید از این رهبر تاریخی جهان درس فضیلت بیاموزند .

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) اسلام را احیا کرد ، افزود : بعد از ارتحال ایشان با هدایت ملائک ، خلف صالحی انتخاب شد که اکنون موجب سربلندی وعزت وافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است بنابراین باید این روزها ابعاد گوناگون امام خمینی ( ره) را در محافل مختلف بویژه برای جوانان بازگو کنیم تا با ابعاد شخصیتی و فضیلتی ایشان آگاه شوند .

همایش بین المللی غدیر در اندیشه و نگاه ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره) 13 خرداد ماه با حضور اندیشمندان خارجی و داخلی در منطقه آزاد ارس برگزار شد .

کد خبر 496689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha