۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰

بیات خواستار شد

اهتمام جدی برای مطالبه گری حقوق انباشته بازنشستگان تامین اجتماعی

اهتمام جدی برای مطالبه گری حقوق انباشته بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور در آستانه هفته تامین اجتماعی بر اهتمام جدی برای مطالبه گری حقوق انباشته شده بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی را به بیمه شدگان، کارفرمایان، پرسنل خدوم سازمان تأمین اجتماعی، بویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی تبریک گفت.

در پیام علی اصغر بیات آمده است:

بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در ایام اشتغال با صرف سرمایه گران بهای عمر خود نقش بی بدیلی در پیدایش و استحکام بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور ایفا کرده‌اند.

سازمانی که امروز خدمتگزار و مامن بیش از نیمی از جمعیت کشور است. گسترش امنیت و همبستگی اجتماعی، ارتقای سطح رفاه و توزیع عدالت اجتماعی، حمایت و رونق فضای کسب و کار و تولید داخلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری به عنوان اصلی‌ترین راهکار برون رفت از چالش‌ها و مشکلات کشور در سالیان اخیر بوده است، تنها گوشه‌ای از کارکردهای عظیم این سازمان مردم نهاد بشمار می‌رود و این مهم موضوع حمایت، صیانت و مسئولیت پذیری تمامی مسئولان و مدیران کشور را از درخت تنومند و کهنسال تأمین اجتماعی بسیار ضروری و حیاتی می‌کند.

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور به عنوان بزرگترین تشکل بازنشستگی با دارا بودن جمعیت ۴ میلیونی تحت پوشش و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ارزشمند خود که همانا اقشار معزز بازنشستگان و مستمری بگیران می‌باشند، ضمن تاکید بر حفظ استقلال کامل سازمان تأمین اجتماعی و صیانت از دستاوردها و ذخایر بین نسلی و حق‌الناس آن و همچنین جلب توجه مسئولان عالی کشور به تقویت جایگاه سه جانبه گرایی و شرکای اجتماعی سازمان، از هیچ تلاش و کوششی در راستای پیگیری مستمر و هدفمند مطالبات و انتظارات قانونی و برحق بازنشستگان و مستمری بگیران در چارچوب‌های قانونی و با استفاده از مجاری رسمی و رویه‌های حقوقی دریغ نخواهد کرد.

بیان و مطالبه گری حقوق انباشته شده بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور از جمله مجلس شورای اسلامی و دولت را به عنوان امری مسلم دانسته و با تکیه بر حمایت‌های تک تک بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سراسر کشور به آن اهتمام جدی خواهیم داشت.

در مقطع تاریخی مهمی که در آن به سر می‌بریم شاهد اعمال فشارهای اقتصادی گوناگون از سوی دشمنان و به تبع آن کاهش قدرت خرید و تشدید مشکلات معیشتی برای اقشار آسیب پذیر جامعه بویژه بازنشستگان و مستمری بگیران هستیم که سهم زیادی از مسائل و مشکلات را در کنار مصائب و سختی‌های ناشی از بروز و شیوع ویروس کرونا با صبوری و متانت تحمل می‌کنند.

بی تردید شرایط موجود، همت مضاعف و عزم جدی مسئولان را برای کاهش مشکلات و افزایش رضایتمندی آنها را طلب می‌کند. اما در این میان مراقبت کامل و هوشمندانه‌ای لازم است تا مطالبات برحق اقشار شریف بازنشستگان و مستمری بگیران زمینه سو استفاده بدخواهان و دشمنان نظام را فراهم نکند و عده‌ای به بهانه طرح مشکلات موجود آب به آسیاب دشمن نریزند.

اقشار شریف بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی همانانی هستند که در پیروزی انقلاب سهم بزرگی داشتند و در همه صحنه‌های دفاع از کیان نظام اسلامی حاضر بوده‌اند و هزینه‌های زیادی پرداختند. لذا اجازه سو استفاده از فضای حق طلبی را به هیچ فرد و گروهی نخواهند داد و خواسته‌های خود را به صورت کاملاً قانونی پیگیری خواهند کرد.

اینجانب در پایان ضمن عرض تبریک صمیمانه به مناسبت فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی، از خداوند منان سلامتی، سربلندی یکایک هم میهنان بویژه بازنشستگان و مستمری بگیران معزز تأمین اجتماعی را ظل توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) مسئلت نموده و امیدوارم با وفاق و انسجام روزافزون میان مسئولان خدوم کشور، شاهد روزهای بهتر آنگونه که در شأن والا و تکریم عزیزان بازنشستگان و مستمری بگیران به عنوان خردمندان و موی سپیدان جامعه است، باشیم.

کد خبر 4969172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بازنشسته تامین ا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      6 0
      حالاکه دولت بودجه لازم را جهت متناسب سازی حقوق همه بازنشستگان را تحویل سازمان داده هر چه سریعتر بجنبید که الان هم خیلی دیر شده
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 0
      چرا حرف نمگذارید بزنیم. نمیدن حداقل حقوق ۲۸۰۰ . خودشون واجبترن
    • ناهيدعدل اسا DE ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 0
      به ايشان نمى دهند ولي خودم وكالت دارم و نمى توانيم به علت ويروس كرونا پرواز كنم ايا من مي توانم به يك نفر كه در شيراز است خودم وكالت بدهم تا بتواند پول برداشت كند چون همسر نمى توانند كه خودش شخصا خودش به كسي وكالت بدهد به علت بيماري الزايمر و الان من نمى دانم چكار بأيد انجام دهم . لذا از شما تقاضا دارم جهت بررسي به أقدام فرماييد با عرض احترام دكتر ناهيد عدل اسا از المان
    • الهه NO ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 0
      کی به حرف شما گوش میده زهی خیال باطل که یه قرون روحانی بذاره رو حقوقا
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 0
      درود به شرفت ما اول خدارو داریم بعدشمارو ترو قسم به خدا مارو ازیاد نبرید
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 0
      اگر مسئولان میخواستن کاری کنن تاالان میکردن پس امیدی به اینا نیست اینا اعتباری ندارن دیگه ما امیدمون بخداست
    • فرهاد پناهی آزاد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 0
      با سلام امیدوارم بدون فوت وقت برادر بیات و شریعتمداری و رئیس تامین اجتماعی و رئیس جمهور با توافق تا25 تیر حال یا با همسانسازي یا بدون همسانسازي بدون تبعیض و حاشیه کف حقوق را طبق مصوبه کميسيون تلفیق افزایش دهند.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 0
      همسان سازی طبق قانون باید از اول امسال محاسبه شود لطف کنید مد نظر قرار دهید
    • مهدی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 0
      سلام، وقتی آقایان نمایندگان، جامعه کارگری و بازنشستگان بیش از حد از رؤسای تامین اجتماعی تعریف وتمجید می‌کنند آنوقت رؤسا هم فکر می‌کنند در مورد وظایفشان خیلی از خود گذشتگی نشان داده واز جان مایه گذاشته
    • سیدعلی رضا سجادی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 0
      سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم