۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵

سردار لطفی در جمع خبرنگاران:

کاهش ۶۰ درصدی جیب بری/ کاهش ۳ درصدی قتل عمد و ۳۳ درصدی آدم‌ربایی

کاهش ۶۰ درصدی جیب بری/ کاهش ۳ درصدی قتل عمد و ۳۳ درصدی آدم‌ربایی

رئیس پلیس آگاهی تهران از افزایش جرم کلاهبرداری در سه ماهه نخست سال و افزایش وقوع موبایل قاپی نسبت به سایر قاپ زنی‌ها خبر داد و گفت: طرح کاشف با وجود شیوع کرونا اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا لطفی در خصوص عملکرد سه ماهه ابتدای سال جاری مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ افزایش خاصی در حوزه سرقت نداشتیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران به یافته‌های دقیق مرکز ۱۱۰ و عملیات پلیس اشاره کرد، و تصریح کرد: در سه ماهه امسال بیش از ۶.۲ دهم درصد افزایش کشف داشتیم و بر اساس آمار ۷۶.۳ درصد کل جرایم را کشف کردیم.

وی در خصوص جرایم مهم تهران عنوان کرد: در حوزه جرایم مهم کاهش وقوعات را شاهد هستیم؛ در سرقت منزل ۱۴ درصد، سرقت مغازه ۲ درصد و جیب‌بری بیش از ۶۰ درصد کاهش وقوع گزارش شده است؛ در حالی که کشفیات ما ۶.۲ دهم درصد افزایش داشته است.

سردار لطفی در حوزه سرقت خودرو ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی بر روی این قضیه و شناسایی سارقان خودرو متمرکز شده‌اند؛ اگرچه نقش پلیس در وقوع آن ۱۸ درصد است و پلیس تنها دستگاه مسؤول نیست.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با بیان اینکه در سه ماهه اول سال ۸۶.۷ درصد خودروهای سرقتی را کشف کردیم، افزود: در پالایش‌های اطلاعاتی توسط کارآگاهان به دست آمد ۶۱ درصد کل خودروهایی که به سرقت رفته بودند مربوط به یک مارک و برند و تولید داخلی است و جالب‌تر آنکه ۹۲ درصد از ۶۱ درصد مدل خودروی به سرقت رفته متعلق به سال‌های قبل از ۸۶ است که این خودروها آن سال‌ها فاقد سیستم ایمنی بودند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی در خصوص کیف قاپی و موبایل قاپی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد سرقت‌های قاپ زنی مربوط به سرقت موبایل است که افزایش قیمت تلفن همراه و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان در این خصوص از علل رشد این نوع سرقت است.

وی در طرح‌های عملیاتی کاشف در سال جاری گفت: طرح کاشف در سال جاری با وجود کرونا متوقف نشد و با قوت اجرا شد و در این رابطه ۱۰۱ باند شناسایی و منهدم شدند و ۴۹۶ نفر دستگیر شدند که این افراد نیز به ۴ هزار و ۲۹۸ فقره سرقت اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در خصوص سرقت‌های خشن و به عنف و مقرون به آزار تحت عنوان مأمور و بستن دست و پا، گفت: خوشبختانه این دسته از سرقت‌ها نیز ۱۴.۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری از مجموع سرقت‌ها ۳۶ درصد سرقت خرد شامل لوازم و قطعات خودرو بوده است که به واسطه پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها و پرسه زنی معتادان متجاهر رخ داده است.

وی در ادامه به بررسی‌های تخصصی پلیس آگاهی در حوزه جرایم جنایی پرداخت و اعلام کرد: در حوزه قتل عمد ۳ درصد و آدم‌ربایی ۳۳ درصد کاهش داشته‌ایم؛ اقدامات مسلحانه قابل توجهی هم در تهران نداشتیم و باید گفت، ۱۶ درصد در کل جرایم مسلحانه، آدم‌ربایی و قتل کاهش داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: ۹۵ درصد مجموعه جرایم جنایی منجر به کشف شده است.

سردار لطفی توضیح داد: در نرخ قتل در سه ماهه امسال و سال ۹۸ جز استان‌های آخر در حوزه قتل بودیم اما در حوزه جعل و کلاهبرداری با کمال تأسف با توجه به شرایط اقتصادی با افزایش جرم کلاهبرداری در سال ۹۸ و ۹۹ مواجه هستیم و ۳۰ درصد افزایش جرم داشتیم اگرچه در حوزه کشفیات ۳۵ درصد افزایش داشته و ۹۳ درصد جرم‌های جعل را کشف کردیم.

کد خبر 4977836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha